Tuesday, January 03, 2006

Dåååå ska vi seeeee


Nyår var det jag håller på och undersöker saken.

Jag började med okontrollerad städning,, jag vet inte när jag började men jag gick upp vid 10 snåret. Sen gick tiden skitfort resten av dygnet. Jag hann knappt säga äppelkaka så var det nyårsdagen och jag ville dränka mig i en isvak.

Det började bra. Nisse dök upp efter kneget vid 18:30 kroken.



Här är nisse.

Mhm... vi damsög lite och sen byggde nisse Mora-groggar för han kommer någonstans därifrån. Hans farfar var någon sorts brevbärare i dalarna i början av nittonhundratalet och en gång sköt han en björn som ville äta upp honom när han var ute och åkte skidor med posten.

Vilken jävla snubbe. Sen åkte han med posten till någon gruva eller till några skogshuggare, och där fanns en kristen sjuksyster som han låg med. Sen tog han skidorna till Orsa kanske. Ja det här är hans son son iaf.

Sen byggde jag lite vatteneldprydnadsshit.



Det blev fler och en skitstor men dom glömde jag plåta för sen trillade det in gäster.

Så då bjöd jag på lite välkomstvin och sen.... Smet jag när det var matlagning och tog ett bad :P
(jag hade inte hunnit med det för jag hade ju suttit här och glott tidigare på dagen)



jaha... och då när jag hade badat klart så var det dags att äta. Sjukt gott. lax med wasabi... och hmmm...... goda grejer på rostat bröd.


Sen blev det mer mat. Oxfilé och rödvinssås och sen blev det hattfest och kocken åkte hem för i rinkeby bränner man av så sjukt många raketer på nyår så katten behövde sälskap. Ja men då började hattfesten Och den här bilden är tagen ca 2,5 timmar senarte än den första som nästan är identisk... förutom hattarna dårå. Men Stinsen med fru sitter precis likadant.

(Stinsen ovan försökte döda mig med en teknisk manual dagen efter. Jag var så sjukt bakis och kunde bara förstå bilder eller kortare meningar pch då får jag en länk till en manual över hur en cdbrännare fungerar det va så jävla evuuul, på riktigt inte på skämt jag mådde så illa att jag höll på att gå under när jag såg den. Tråkigare skit får man leta efter).

Ok då var det hattfest. på riktigt precis innan 12 slaget och alla bytte hattar tills vi hittade rätt.


Här hade vi inte riktigt hittat rätt ännu men det var bra nära.
Mmmmhmm klockan blev fem i tolv alla rusade ut i skinnarviksparken och och (vinglade runt bland folk som antagligen är mina grannar) kollade på raketer och tappade bort varanra men lyckades hitta hem igen ca 40 min senare... och jo då dök den här snubben upp också. Han hade äppelbackardi precis som jag fast jag drack upp hans istället,,, smart som jag var. Kommer inte ihåg vad han hette men han var full som ett ägg och inte alls sugen på äppelsaft. Det är figuren som ligger som ett diagonalt steck med äppelbacardi.


Ok så han hade äppelrom som smakade äppeljuice. Mmmm ge mig äppeljoos!

Då blev dom här spritkillarna mina bästa kompisar för dom hade äppeljos.
Ge mig äppeljos så gör mina dvärgtomtar trick och spelar musik.

Usch! nu måste jag sova. Jag fortsätter utredningen i morrn. Men härifrån började det gå utför.
Så det kan hända att jag måste censurera lite,,, eller nä vafan. Det här är nyårsafton directors cut.

No comments: