Wednesday, January 25, 2006

Jävla luffare!




Jag har ju skrivit en del om min närmsta chef som eg inte är chef utan något så internationellt som teamleader... lagledare alltså.
Jag är med i ett lag. Ett sportlag? eller arbetslag finns det ju också, fast det känns som tjäle i marken och 1800-tal. Sportlag är samma sak fast på 70-talet.
Skit samma, jag höll på med en arbetsuppgift och var helt inne i det när jag hör en av mina listigare kollegor snacka om skatt och att man får bra saker för pengarna. Chefen tycker då att kollegan som vi kan kalla ..... BSD! Chefen vill att BSD skall pröjsa chefens skatt så att chefen får mer pengar över att handla saker. BSD blir trött av att någon häver ur sig ett så kört påstående och jag försöker övertyga chefen NEJ FEL! lagledaren! om att skatten betalar hans tandläkarbesök, läkarbesök, underhåll av vägar hans skolgång, hans släktingars, läkarbesök, polisen, brandbilaarna osv, sjukhusutrustning med mera. Men lagledaren menar att han aldrig är sjuk och att han skulle ha råd att betala sin skolgång själv (betvivlar jag inte eftersom den verkar obefintlig och bortkastad). Lagledaren fortsätter med att det bodde eller bor en alkoholist på hans gata. Alkot satt bara hemma och söp och gick på socialbidrag. Lagledaren ville inte betala skatt så att alkoholisterna kunde sitta hemma och supa. För lagledaren visste nämligen att alkot inte ville jobba, alkot var en slö och nöjd person som hade fest hela dagarna. Jag och BSD tröttnade igen och jag kom på att jag nyligen skrivit att lagledaren kanske skulle komma på nazismen igen, fast antagligen inte. Men nu tyckte jag att det verkade mycket troligt istället. Vi försökte få lagledaren att tänka lite längre. Kanske alkot mådde dåligt och därför söp han. Han kanske vill jobba, men han är alko och kan inte. Förut kanske han kunde men mådde dåligt. Finns hur många möjligheter och anledningar som helst. Men lagledaren tjöt att det ville han inte betala för. "Han får väl för fuck sake skärpa sig och skaffa ett jobb".
Vi beslöt oss för att jobba lite istället eftersom vi inte kom någonstans. Men jag har inte gett upp även om jag tidigare tänkt att jag skall ha betalt om jag skall lära den apan någonting. Nu står hela mänskligheten på spel så antingen får jag slå honom på näsan eller representera. Fredagspub på fredag, perfekt tillfälle (inte ha ha ha). Jooooooooooooooo! då kan man skapa ngn sorts upplopp och hitta en båt att kölhala lagledaren under.

Ja det var det, sen fick jag en MP3-spelare i måndags. En kollega hade fått den frn jobbet men har nyligen köpt en Ipod, så den var överflödig och jag har en gammal jäkel, fast den ser ut som en torped och det är tufft. Den nya är väldigt liten och har en GB minne. mycket smutt.
Så här ser den ut:
Ja jusst så skaffade han sig en ny bildskärm eftersom den gammla som varit med i över 5 år började implodera. bilden hade krympt under två veckor och 5 cm hade försvunnit högst upp på skärmen. En gammal 17" skärm stor som två microvågsugnar blev utbytt mot min lasersnygga 19" framtidsskärm.

swooooooosh! usch så bra den ser ut.

Sen har det varit svinkallt här pga att ngt fyllo på min tvådagarsfest hade öppnat ett fönster som man aldrig öppnar och därför glömmer bort att det existerar. Det fönstret hittade jag igen i morse, lite varmare nu men det är inte bra temp ännu.

he he, maos lilla röda förra veckan. En mp3 lirare den här veckan.... undrar vad jag får nästa vecka? HA! jusst fick ju 4 biobiljetter idag också helt otippat frn en storost på en annan avdelning :o\

No comments: