Sunday, January 08, 2006

Lajvare

Jag kom på en dag för fem dagar sedan att bubblorna i bubbelbadet har en fantastisk koncistens som jag borde kunna tillverka skadade frisyer med.
Nej det var fan för flera dagar sedan som jag kom på det, men det var för fem dagar sedan som det blev av.

Jag hade precis hittat mina X-men glajor som jag fick med en tidning för ngra år sedan. Jag gillar eg inte X-men men jag tänkte jag skulle måla superhjälte tavlor och behövde ngt att gå på och så fick man dom här helt fruktansvärda sakerna på köpet.
Nog snackat så här såg det ut.


Det är alltså ett fem dagar gammalt foto från innan jag lärt mig att ljus och perspektiv är viktigt. Jag vet dock inte om det kommer hälpa så mycket, så jag kör nog med öppen mun metoden i fortsättningen också. Egentligen borde jag blunda också. För oftare än sällan blir poserbilder helt ufo.
Jag tänkte att det skulle se ut som en lajvare i en 1700-tals frisyr. Men mitt i skapandet blev det mer en Elvislugg och sedan blev allt plötsligt Crusty the Clown.

Jag ska komma på flera lajvarfrisyrer.

No comments: