Thursday, January 19, 2006

En till chef

Slutade jusst knega och det gör man på eftermiddagen i regel, därför känns det som om klockan är ngnstans mellan 17-20

Då kom en annan chef än min ost idag och undrade vad det var för röd honkong present jag fått i veckan. Den här gången en chefshona och några år äldre ist för yngre chefshane som min ost är.
Det visade sig att hon knappt heller hade koll fast hon listade ut att det skulle vara för ord efter Mao:s lilla .......
röda?!!?!
ja.
Hon visst iaf ven mao var så jag kanske bara var otydlig med mina obstinata frågor.
Roligare att låta folk komma på vad det är ist för att ge dom svaret.

Att inte veta vem Mao är är ungefär som att inte veta vem Hitler var och att han skrev Mein Kampf. Inte riktigt så men nästan.

Fick reda på att kneget inte längre är till försäljning.
Det är bra. Eller kanske inte, men förmodligen är det bra. Då får jag jobba kvar på det som jag kallar "mitt jobb". Det som var synd var att om det blivit sålt hade man kanske gjort ngn omorganisation som skulle ha kunnat vara fräsig. Fast den kunde lika gärna och kanske mer troligt blivit helt värdelös.

No comments: