Thursday, January 26, 2006

Slutet av januari


Slutet av januari,,, det hör man ju, pfh. Taskigt med pengar, kolsvart ute (inget prob så länge det finns neonljus gatubelysning och billampor) massor med snö IGEN, nytt år, skitmycket att göra på jobbet, en del stoff att göra på fritiden som jag inte accosierar med fritid.

Halva avdelningen är sjuk flyttar eller är utlånade till andra avdelningar= skitmycket jobb.
Snön har vräkt ner. Jag hoppades och trodde nästan att sön för evigt var borta på den här sidan sommaren. Nu är det som att gå i rundslipade träskor på en gata gjord av små koppar fyllda med gröt. Idag var det iof bättre, den här veckan är klar bättre än förra. Förra veckan blev jag lam i ansiktet, och näsan slutade fungera på ena sidan helt och hållet under dom 2-3 minutrarna jag går över en lång bro samtidigt som det blåste i 140 och var svinkallt. Eller friskt :P

JA men allt det här har gjort att jag är skit trött.. jobbar iof mera dag nu en veckorna innan.

Åh shit måste sove nu genast en stund. Eller inte.............. elller ..... hm jo lite.
(1h 15min senare)

Jusst fan


http://www.flashportal.com/playmovie.php?id=148

Nä fyfan det här håller inte!
Nu går jag på Broken flowers istället, såg jusst att Bill Murray är med. B.M. är alltid bra och att den är gjord av Jim Jarmusch gör den knappast sämre, fan nu fick jag skit höga förväntningar. Verdammt nochmal!

Äh fan vilket gnäll. Solen lyste idag och himlen börjar bli blå igen. Lönen har jusst halkat in. Snön började smälta bort igår igen och det var inte lika grötigt att gå i snön idag. Och jag ska på bio. Dåså. Och i morrn är det fredagspub... Note to self: Ta ca fyra till fem öl och fly fältet.

No comments: