Friday, January 06, 2006

Nasrafberry & nyår del 2

Jag Börjar med ett foto som Säkerhetsavdelningen tog efter mycket tjat igår. Den är till mitt nya passerkort på kneget.
Jag är så jävla nöjd riktigt kalkig ljus öststatsbild. Fast hatten är beställd frn Kina, så det kanske ska vara riktigt gammal kalkig 50-60 tals kinnesbild.

Ho ho ho.


Först tänkte jag skriva eftersom jag är ett geni, men så ångrade jag mig och tar en tvärvändning till eftersom jag är idiot (det funkar) så glömde jag att göra efterrätter på nyår med jordgubbar glass och chokladsås, ja så då hade jag kvar 4 liter glass och lite jordgubbar (några gick åt som groggpynt och snacks) I och försig, jag behöver inte ta åt mig hela idiotin för folk ville inte ha efterrätt om jag inte minns helt fel.
Ok skit samma igår natt kom en tanke plötsligt över vad som gått åt på kalaset på ett ungefär och vad som kunde tänkas vara kvar. Då kom jag på glassen som jag helt glömt bort. bla bla blah
Så nu sitter jag här med en hyfsat stor glassgrogg, inte så mycket kvar för det var väldigt gott. Lite för sött bara.

Nasrafberry

7 dl vaniljglass

1 msk jordgubbssylt

7 jordgubbar

6-8 vodka

en stavmixer att stavmixa den
med tills den har något tjockare
koncistens än en milkshake
(eftersom jag hade i vodkan
sist och mixade lite till)


(Oj oj oj såg jusst när jag kollade igenom hur det ser ut att jag skrivit 6-8 vodka, vilket är bra för då kan du tolka det som du vill, tanken var att det skulle vara 6-8 cl. men vill du ha en redig glassgrogg och inte är så feg så tar du 6-8 delar vodka.)

Jo så det var väl väldigt gott det då.

Jo jag kom på att jag skulle knåpa ihop den här glassgroggen igår men så fort jag hade kommit på det (jag hade gått och lagt mig,,, men blev rädd att jordgubbarna skulle bli gammla) och verkligen tyckte det skulle bli kul med en glassgrogg så vred jag på kudden lite och tittade in i väggen eller taket och när jag vaknade skulle jag till kneget.

Iaf. Nu har jag groggen, jag skulle ha skrivit om nyår innan jag började orera om den här jävla glassgroggen. Och där tog den slut. Klockan var 01:15 för kanske 10 minuter sedan och nu är den 02:19. det är riktigt riktigt konstigt.

Mmmmhmmmm jag hade kommit till romfesten i trappen.
Något senare tog romen slut, tydligen blev vi skitbra polare, fast det sa jag tror jag. Fan vet jag.


Det ser nästan ut som om jag fångat en dvärg på den bilden. Men det är ingen riktig dvärg.

Då var jag inne på köksfest


Så hittade jag två tatueringar som kommer med chupachups klubbor. Dom hade en sorts klubba förut med kinesiska tecken och drakar, tigrar och sån't. det brukade vara en bild på en drake i klubban som smakade typ jordgubb och sen fick man med en tatuering.

På skoj frågade jag vad dom kinesiska tecknen betydde, men det visste dom inte. Men samtidigt sa jag att jag var konstnär som hade planer på att göra porträtt eller likn och undrade om det var ok att jag använde deras tatueringsbilder i min konst. Om ja, skulle jag då kunna få några kartonger till min konst och sedan yttreligare ngra kartonger till vernisaget som skulle hållas i slutet av året.

Mailet vidarebefodrades och sen fick jag svar från ngn storost att det gick jättebra och att en kartong var på väg.

Två dagar senare kom ett bud från DHL med en lapp att skriva under och jag fick en gigantisk kartong innehållandes 12 eller 24 kartonger med klubbor. Aaah det var nog 12 kartonger och varje innehöll nog 24 klubbor. Nix det var 24 lådor med 24 klubbor i varje, var tvungen att remma ner och knäppa kort på sista lådan som jag stoltserar med.


Den har jag sparat på i ca 4 år nu för att jag tänkte att jag kanske skall göra någonting av det jag sa att jag skulle göra ävenom det inte var super seriöst menat. Fan vet jag jag tänkte hålla dörren öppen för det iaf. Men i så fall blir det inte så många klubbor över till vernisaget :P

Oj,,, det var sådana tatueringar vi hittade iaf och då tryckte snubben nere till höger en på halsen och en hamnade på Stinsens höna.


Köksfest/ Hattfest. Nisse blev ganska dragen.
Här blir det knepigt, jag minns en del mingel, skivbytande coh skivönskande och ett ständigt skivbytande ända tills det var väldigt svårt att byta skivor för vi lyckades effektivisera cdväxlaren men för många skivor, så då fick jag plåga alla med innehållet i min mp3-spelare.
Här är en klassisk fyllebild featuring Nils:


Nisse ovan fixade jag senare ett bad till, varför vet jag inte men det var en halvmeter bubblor sa han. Tyvärr hade jag blivit stupfull på äppeljos så jag minns inte den delen riktigt. Sen när han hade hoppat ner i badet så ha ha ha så dök jag upp igen nu med en burk raklödder som jag sprayade en raklödderskrona på nisses huvud. sedan gick jag till badrummsskåpet och plockade fram en flaska rakvatten som jag sedan hälde halva innehållet i kronan (i nisses frisyr). Vad det skulle vara bra för har jag ingen aning om för efter det gick jag därifrån. Men nisse luktade rakvatten i 3-4 dagar efteråt. Ho ho ho.

Ok, snabbt avslut så slipper jag gå in på detaljer så hårt. Jag blev alltså totalvrickad gick ner till dom andra och tänkte efter ett tag att jag skulle hångla med min före detta kollega och sidekick Idar, det var tydligen inte aktuellt, så då somnade jag istället omedelbart i en mycket besynnerlig ställning i soffan där jag låg och brann till dess att mina gäster tyckte att lederna var i onaturliga positioner. Nisse kom ner från badet och drog upp mig till sovrummet där han lämnade mig för att försova sig på soffan (han skulle jobba). Sen var det tydligen fest en liten stund till, tills klockan 5 tror jag.

Dagen efter var ett helvete, inte obehagligt av illamående mer som en förbannat utdragen fylla, på för fyllor ej accepterade tider. LJUG! Jag mådde inte alls bra. Usch så dåligt jag mådde.

Nu är jag trött som en snabelapa och måste sova.
Jag kanske får anledning att rätta eller korrigera det här, det vet ingen.

Evning

No comments: