Wednesday, December 28, 2005

Tröttma och frispel

I fredags lyckades jag få reda på att jag i min nya jobbprofil som jag är rätt nöjd med bara är vikarie för en annan som är vikarie för en tredje som snart kommer ta den andras plats som då kanske kommer sno min. :P

Jag blev naturligtvis skogstokig och nojjade en del först och medans jag gjorde det skrev jag ett långt argt mail till min chef med en kopia till facket och sedan nojjade jag ännumer och till slut ringde jag avdelningschefen och ville få en förklaring till varför jag inte fått reda på det osv osv.

Hon tyckte att hon berättat det men att jag gör ett bra jobb och nr 2 antagligen kommer bli kvar och att min plats inte är hotad och att jag kunde ta det lungt (hon hade inte läst mitt ilskna mail då)
På lördagen hade jag fått svar på mitt mail och avdelnings chefen tyckte vi skulle ha ett möte med avdelnings dirren,,, under den tiden hade jag fått tipset att inte bjätcha så mycket om jag nu bara var vikare och vänta med det tills jag fick fast istället. Smart tyckte jag och försökte mig på en rekaputillation. "nää jag tyckte att vi redde ut det ganska bra igår"

Nu får vi se vafan som händer, för nu är det mellandagarna så det var då vi skulle ha möte chefen och dirren :P

Och jag vet av tidigare anställd personal att dom kan forma ett ohyggligt jobbigt tag team som plöjer på utan rim och reson. Ja ja jag får försöka bita ihop ta lite skit och komma igen när det lugnat ner sig och jag har fast kneg på nya avdelningen.

Osmart med e-post (note to self: Skriv inte e-post till chefen i vredesmod utan ta det muntligt istället.)

Nu ska jag sova så jag kan vara överjävligt fokuserad i morgon.

No comments: