Tuesday, December 06, 2005

Reklam,,,,, tut tut tut

Snuvan fortskrider.

Kollade på tv, såg den jobbiga reklamen för ngn sorts vitaminer tror jag. Müllers Multibruk eller nåt. Nån kulturkub /new age tjej tar ett piller tror jag sen börjar hon spatta loss i någon riverdance dans på ett överjävligt käckt vis. En kulturkubsgubbe med skägg och basker säkert, minns inte men jag har sett den ngn gång förut jag kan inte titta på den längre den ger mig ångest. 80-tals ångest.

Jag gillar 80-talet men inte käpprätt rakt av, jag gillade till exempel inte att 70 och 80-talets tv och radio dominerades av sportövervakning. Ja så iaf vafan,,, Nä måste slänga in en till kommentar om det, mina kompisar på den tiden, såna som man bodde i närheten av och som gick på samma skola osv, alla älskade sport. Det enda jag kunde göra var att typ spela på matcherna för att försöka göra det lite intressant, men det hjälpte fan inte heller, det sög så jäääävla mycket. Reklamen som fanns då när man gick på bio eller hemma hos ngn polare med kabeltv den dåliga reklamen som fanns då är som den mongoloida reklamen jag nämnde i början av det här inlägget.

Den skäggiga kulturkubsgubben med basker har antagligen en lång halsduk också, nej det är den konstiga tanten som har det. Gubben hoppar in bakom henne och spattar loss han med. Sa jag att det hela tiden spelas sådan nervös irländsk fiol i bakgrunden. Ungefär som i den roliga reklamen för Neskaffe när Kaffeblandarkillen ska göra en kopp neskaffe innan en irländsk pub sjunger med i sån jobbig irländsk musik. http://www.nescafe.nu/flash/wildrover/musik.swf
hä hä hähä skit också nu har jag lyssnat på den i minst fem minuter. FRIGGGIN STEEEUT! I WANT ME GOOOLD! Reklamfilmen som är kul

Suck. suck och suck igen suck.
Hurra jag har ju glögg! glögg och en par tre flaskor rött och likör.
Om jag får upp alkoholhalten i mig själv tillräkligt högt borde det vara som att stoppa en förkylningsbacill i en snaps, ah jag har ju dansk snaps också.

Ska sticka och köpa mandlar och nötter, nej! Mandlar och russin.

Att vara hudnära är ingen garanti, alla avstånd är mentala. Sa en tant på tv, hm det låter skönt.
Knulla mig sidledes!! Jag ska ju köpa nötter och russin för i helvete!

No comments: