Tuesday, December 13, 2005

Kristen höger eller nå't



Vadihelvetejagkanintekommapånågonting AB.

Jo lite kan jag komma på men, nej det kan jag inte det ligger saker och lurar inne i huvudet men dom vägrar ge sig till känna eller så känner jag vartåt det barkar och då får det vara.

Jag hittar på något smart istället.

Kollade in en bloggarinna idag som länkade till en undersökning som visade att 51% av amerikanska befolkningen inte tror på Darwins evolutionslära. Mer än hälften tror då att gud skapat världen eller att han har haft ett finger med i spelet och bara 15% tror på Darwins teori.

Jag vet inte vad jag tror men meg tror iaf 80% på Darwin och 15% på ngnting annat och 5% på Darim ;P. Vad det är? Någonting som jag hittar på. Tex en skitstor robot i rymden med batterier som räcker längre... äh det är så jävla corny och snacka sånt. Men det är riktigt läskigt att halva amerikanska befolkningen kan häva ur sig ett svar om att gud skapat världen. Jag hade hoppats att dom inte var så vansinneskristna att dom kunde säga jag vet inte men jag tror,,, ja skit också dom tror ju så jävla mycket. Fan vad dom ska tro.

Nu berättar ju inte undersökningen om det inkluderades muslimer, hinduer, druider och satanister mm. Men jag misstänker att det mest handlar om söndagskristna människor.




Så nedrans läskigt när det går över styr. Var på ett Livetsord möte sista året på gymnasiet, det var någonting i hästväg och var mitt första sektmöte. (shit jag har 3 sektmöten, nä det mittersta va' inte äkta tar't en annan kväll) Ja iaf så hade dom en rosa scen som ramades in till höger och vänster av två vakt torm med spegelglas (modärnt koncentrationslägerstylie). På mitten av scenen fans en flagghållare som ca fem svenska flaggor var nedstoppade i så de bildade en solfjäder av svenska flaggor.

Salen var full av människor, i gångarna mellan sittplatserna gick kostymklädda livvaktsliknande personer med hörselsnäckor, walkietalkies och kameror med mastodontobjektiv (antagligen hade det räckt med ett objektiv som var 1/5 av det dom hade men det var väl halva grejen att dom hade mastodontobjektiv, att det skulle se ut som att dom kunde skjuta bort en liten svensk stad med det genom att bara peka på den). Så dom knäppte en del kort på min klass med sina plasmakanoner.

Någon gök (inte Uffe) stog och ylade om att jesus var rik oj vad rik han var ha ha ha ha ha ha haAH AH AHH A HA HAH jesus sitter i en tron av guld och han är härlig och rik som ett troll osv ho ho ho osv. Sen gick dom loss och talade i tungor. Under tiden åker det runt vanliga hinkar som folk kastar pengar i. Det verkar som att det är en framgångsklubb för alla försöker ha på sig så mycket framgångs gadgets som möjligt. Samtidigt vill alla kasta jättemycket pengar i hinken. Små barn i 4-7 års åldern har fått varsin hundring av pappan framför och pappan skickar i en femhundring. Barnen står också och spattar och ylar (lite som att vara på ett zombiemöte = läskigt).

En klasspolarinna som var med i.... pingstkyrkan? eller nå't blev illa berörd och mådde dåligt och ville ut. Senare hittar vi henne med två pajsare som hindrat henne att komma ut, dom tycker att dom bara diskuterat med henne om gud. Medans hon själv tycker att dom hållit henne kvar mot hennes vilja. Det blir ett jävla tjafs och sen vill fler uppfångar figurer snacka med oss lite avskiljt. Jag snackar med en brittisk kille som älskar gud för i england hade han ett ben som var kortare än det andra men så gick han med i livets ord och då fick han lika långa ben.

Sen fick vi åka hem.

No comments: