Friday, December 02, 2005

Ärkeproduktiv

Gick upp 06.00. utan frulle bara en jordgubbspagojuice & en kaffe.
Börjar städa igen ist för att dra till tåget, kommer på mitt fel och börjar surfa på internetet (för att lista ut när tågen går men är redan fast i surfträsket).
07.?? Kommer på att nu har jag datat för mycket.
07.?? (+5 min) skenar till tuben och centralen.
08.05 sitter på tåget.
09.15 Hemma hos mamman & pappan. Säger hej i 140 och sliter fram däckbytar grejer nycklar och antirostkladd. Byter kläder och dricker kaffe.
10.00 - 11.35 Klar med däckbyte och antirostkladdet slänger tillbaka allt på sin plats.
11.45 käkar mackor med pappan.
12.00 bränner iväg till macken och tankar.
12.05 åker till stor stok.
väl inne i storstok är gatorna blöta och alla bilar sprutar vägbajs på min ruta. stannar och fyller på spolarvätska.
13.30 kommer hem och slänger upp lite extraprylar jag tog med frn päronen.
13.45 spatserar till kneget.
14.00 En timme försenad till kneget. Knegar.
15:05 Står på balkongen latjar att min telefon är en polisradio för mina chefer. Hoppsan den lossnade från kragen och oj flög ut över kanten på balkongen. Skit skit nu såg stor chefen hur jag vandade en telefon. Jusstfan det är ju frn 6:e våningen tänk om någon fick den i huve't. Sablar! Åh flax! headsetsladden har fastnat i ena chefens sko. STÅ STILL RÖR DIG INTE CHEFSPERSONEN! Chefspersonen rör sig inte. Jag drar upp sladden som inte har ngn telefon i den änden där jag hade hoppats att det skulle sitta en telefon. En chef kryper ihop till en liten boll av skratt. En annan har höjdrädsla och tror att någon närsom helst skall hoppa efter telefonen och tycker det är så otäckt att hon sätter sig på huk. Chefen som fortf står still säger att det small till på balkongen nedanför. Jag tänker till och minns att det nog small till lite för fort och konstigt.
Jag får pjäxa ner till en storkonkurent till det företag jag knegar åt.
Visar upp headsetsladden i dess reception och förklarar att det saknas en telefon som borde ligga på deras balko.. "Den här?" säger receptionisten. "Eeeh ja precis jusst den, jag halkade och tappade den" låtsas jag. Jag ser också att BBB har en konferanslokal precis ut mot balkongen. Dom kanske sket ner sig när det small till där. He he he.
Knegar till 22.30 och sen hem och dö vid 23 kroken.
Sjukt händelserik dag... eller nåt.

2 comments:

Belle said...

Hahahaa! Hilarious!

NasrafRekcos said...

:) det var ett jävla flax att telefonen svingade sig en våning ner bara.