Monday, December 12, 2005

Söndagsfåntratt

Fåntratten är helt klart underskattad när man har kul på kalas. Jag brukar sällan ge fåntratten många sekunders istid i det som jag kallar mitt huvud.

Jag har ingen specialånga idag, men känner mig ändå som en fåntratt.
Det kunde ha varit värre. Det är bra.
Enkelt nu försvann fåntratten, nästan.

Då hade han ätit japansk mat idag på ettans japanhak.
Kocken hade långt grått hår i tofs, en trucker keps och stog utanför och rökte när vi lämnade stället och bockade och bugade och sa välkommen åter.
Det va' som på film.

Måste fortsätta hänga där.
Lyckades äta ngn sorts dumplings igen, den här gången var dom goda.
Trots att jag såg filmen Dumplings för ca 2 veckor sedan.

Mhmmm ja vi hamnade där, Arko och jag istället för på Wallace & Gromit in The Curse of the Were-Rabbit som vi hade planerat att glo på, men eftersom jag i vanlig ordning blev något sen (1h) så hann vi inte det.

Stack hem till Arko och glodde på hmmmm vad heter den?
Plötsligt i Vinslöv så var det. Jag hade sett den på tv förut men den är så skruvad så det var värt att glo på den igen. he he he ha ha ha ja den är grym. "Säger den blubb blubb".
Hela vinslöv verkar bestå av folk med halv udda hobbys som inte jobbar. Arko säger att dom bor på vishan och där jobbar ingen.
Jag kanske borde prova vishan ett tag.
Arko säger också att kärlekshistorier alltid slutar olyckligt. Att det endast kan sluta lyckligt om båda dör i en bilkrach.
Det tror jag inte på riktigt. Jag hoppas fortfarande, men det ligger ju onekligen något i vad han säger.

Va på 30 årskalas igår, det var konstigt. Eller hardrock cafe är ett konstigt ställe med väldigt många skitkonstiga människor. En barpajas frn vås kännde igen mig som Anders. Det var också lite konstigt, fast jag va' lite hal jusst då så det va' ok. Jag heter inte Anders. Ja ja... Innan 30 årskalaset var jag på inflyttningskalas i Örnsberg. Örnsberg är som Nollberga ungefär. Precis vid tuben finns en bar som lika görna kunde ha legat i Nollberga.
Jag hade precis ätit kines maten innan jag drog dit så jag höll på att hitta tillbaka till livet som jag så osmart började vina bort i fredags. Fåntratten hittar tillbaka nu känner jag. jag har skrivit en massa fåniga saker men jag tror att jag har koll på dom, blev ganska dragen till slut i fredags. Fick knalla upp ur sängen 2 ggr och dricka vatten för att bli tyngre så sängen inte skulle orka vobbla så mycket när jag låg i den.
Smart som jag var igår avslutade jag mitt första och förhopningsvis sista besök på HC med två tequila. Man skall bara dricka tequila om man vet att man får hångla direkt efteråt.
Istället tog jag tuben hem för att hämta vin och gå på inflyttningsfesten igen. Men tequilan gjorde sitt så jag vilade lite i nio timmar och då var festen slut.

Jaha nu var jag klar med det här vafan ska jag göra nu då?

No comments: