Thursday, December 15, 2005

Stay Fresh!


Hade helt glömt bort "Stay fresh!"

Men universums bästa hip hop person Super Greg är så sjukt fresh.



http://zmax.org/supergreg/sgdotcom/index.htm <- mirror site av supergreg.com

Kvalitetskul.

Åh shit det är ju torsdag i morgon! Då är det en perverterad julfest på kneget.
Dammit.

En gång,,, näfan det var inte julfest. Åh skit också. Trodde jag kunde saxa en tex.
..... För ca fem år sedan blev jag odödlig eller nåt. Hade varit på kick off med kneget.
Jobbade en massa festliga personer där då (nu är knappt hälften kvar, synd för det var sjukt kul). Det var kanske första ggn jag ölade med dom andra och det slutade med att ca 10 st gick till Bullwinkles som jag tror var en annan sorts hak då... det var mycket lugnare och mer barliknande iaf. Efter en massa öl tyckte vi att det var för lugnt och stack till Snaps. Promenaden över medis gjorde att nästan hela hjärnan dog och jag minns bara att jag träffade någon polare till någon polare. Sen är det svart....... . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . Och plötsligt känner jag att huvudet är jätte kallt och bröstet och benen. Typ efter dom intrycken listar jag ut att jag är under vatten och det är bara min flumrock som håller armar och magen lite varmare,, eller inte så , jo... mer inte lika kall. För det var i oktober kanske i slutet av oktober. Mhm, ja så jag gled upp till ytan på ngt konstigt sätt och där uppe var det trångt, tror det kanske låg en båt bakom mig och framför fanns en stor stock eller järnbalk med jättestora muttrar. så jag hängde på den lite. sen minns jag inte hur jag kom upp ur vattnet men jag satt i en trappa ner mot vattnet och det var en massa folk ute och gick (på ngt sätt har jag tänkt götgatan puckeln typ,, men det stämmer ju inte alls) (men jag är ganska säker på att jag drog i plurret i krokarna av gammla stan) En till grej jag har ett diffust minne av är att det hänger någon uteliggar/luffar aktig person i trappen, men det kan vara totalfel. Förmodligen ngn sjysst figur som räddade livet på mig som jag nu reducerat till luffare. Inte för att luffare är att förakta men många skulle inte välja att vara det. Bahh! Sen minns jag att jag satt blöt på Gammla stans Tubstation och väntade på Tuben som tog sjukt lång tid på sig.
Sen vaknade jag hemma i sängen dagen efter. Hade inte någon sjuk ånga till en början, men sen när jag kännde att frisyren var konstig,, som om jag dushat och kastat mig i sängen kanske. Ellr konstigare, som om jag badat i slussen. Så tänkte jag inte men det var där i krokarna av frisyren och något annat jag inte minns nu som jag började misstänka vad som skett. så jag fick knalla upp och kolla och känna på mina blöta kläder, minidisc, telefon och plonka.
Då fattade jag tillslut och minnesbilderna började halka fram. Jusst fan jag åkte tub åt fel håll då och halkade av vid gammla Liljeholmen, där trodde jag att jag skulle orka gå hem (som då låg vid Stadion) fattade ngnstans på väg till gröndal att jag hade gått vilse och fick fråga om vägen tillbaka till tubstationen, och det var tidigt på morgonen. Hu..

Dagarna efter badet hoppades jag att jag skulle då ångest och en nära döden aha upplevelse men den uteblev. Lite ånga hade jag för telefonen och minidiscen dog, och tyckte att det var drygt att jag hade pajsat runt blaskig på morgonen i Liljeholmen och åkt tub med morgonjobbare.

Men den där grejen som folk som nästan blivit uppätna av en haj eller som klarat fritt fall på 10.000 meter får och åker runt jorden och startar en bar på en liten ö i söderhavet. Den grejen väntade jag på men den dök aldrig upp.

Minnes bilden av hela grejen är dold i ett skönt gult ljus, med den där gatan mycket folk (lite som en kväll i Italien eller Spanien på sommaren) och lite mysigt. Äh!

Stay fresh!

No comments: