Thursday, August 31, 2006

Fotografering

Då pjäxade den lilla avdelningen jag knegar på iväg till det nya företaget som köpt upp oss för att fotograferas, fixa nya passerkort och kika lite hur det såg ut hos dom.
Eftersom jag fått reda på att detta skulle ske, hade jag sparat lite skägg i några dagar så att jag skulle se ut som Che Guevara, gått upp sju på morgonen och färgat det svart, trollat fram en svart basker och i brist på stjärnor fick jag göra en av en postitlapp som jag inte helt framgångsrikt häftade fast i baskern. Men man såg iaf att det satt något skit mitt på baskern.
Så såg det ut.

Jag tänkte måla den lite röd, men det enda som fanns tillhands var en rosaaktig metallic-gel penna, men det fick duga.

Så slapp jag tjata på fotografen som jag fått göra med mitt förra passerkortsfoto. Mycket smidigt.

Sen har jag väl inte gjort så speciellt mycket. Tja en polare har ockuperat mitt vardagsrum sedan snart två veckor tillbaka. Först bara för några dagar innan en svensexa han skulle på. Sen dök han upp några dagar efter svensexan eftersom bröllopet skulle vara i Mora helgen efter. Men dagen efter bröllopet halkade han tillbaka och har funnits i mitt vardagsrum sedan dess,,, 3-4 dagar bara iof. Jag har tänkt avvakta veckan ut för att undersöka om han kommer nämna någonting om sina framtidsplaner.

AH! Och idag fick jag reda på att from måndag har jag ny chef! WOOHO! Verkar vara en trevlig snubbe frn dalarna.

OCH i helgen var jag på auktion och tjackade lite stoff.

En maxad våg ca 40 cm hög, tanken är att den skall innehålla ngn sorts växter. Måste boosta grönskan innomhus så jag klarar av vintern.

6 ljusstakar fast några har jag skickat över till farsan.

Och till sist en lasersnygg kinesisk vas.

Åhej! Så har jag kontaktat en person ang den här.Jävlar va' länge jag har velat ha en sån. Vore grymt om jag tjackade den. Inte spikat men jag funderar riktigt hårt på det. Förutom riktiga veteranbilar så är det en sådan här jag vill ha fast den ska ha takräcke och kanske ett hjul på huven, och lite fotogenlampor. Sen skall jag lägga golv på takräcket så man kan ha solstolar där uppe och ett parasoll. Då jävlar! då har man en riktig bil. Ska visa vad jag menar.


Sådär typ fast bara med en huv och sen golv solstolar, parasoll, fotogenlampor och kanske en stor fryslåda fylld med grogg och öl och rom och cola, så man kan köra till en strand typ och ha strand fest.

No comments: