Monday, August 28, 2006

Mitt hårprojekt

Mit hårprojekt flyter på bra. Först tänkte jag att jag kunde försöka se ut som Fidel Castro för att sedan med längre hår odla skägg och se ut som Che Guevara.

I morrn skall vi ta nya passerkortskort så jag har odlat skägget frn förra veckan och redan idag fick jag utdelning på hemvägen. Två blaskiga personer satt på trottoaren Den ena hade däckat och den andra började tjoa
"Che Guevara! Hej Che Guevara!"
Tjena sa jag och gled vidare rätt nöjd. 15 meter längre fram går en duktighetsperson i en gul kortärmad strykt skjorta instoppad innanför sina svarta chinos som slutar i fin-skor. Så hade han rycksäck. Blir som en större liten kille som går runt i kläder hans morsa köpt.
Skitsamma. Precis innan vi passerar varandra lägger han till
"Ja, det skulle man nästan kunna tro"
och syftar på Che.

Under sommaren har Fidel looken fungerat mycket bra, över förväntan. Vaktpersonalen på Rocks har kommenterat det med
"Fidel har lämnat Cuba!"
och andra okända personer udrar varför jag försöker se ut som Fidel.

Annars har jag varit förkyld i 8-9 dagar nu. Det är mycket bättre, men jag borde vara friskare tycker jag. Första dagen på kneget idag efter 3 veckors semester och en veckas sjukskrivning. Kul att träffa folket på kneget men jag tycker att jag inte gjorde så stor nytta. Iof har man flyttat runt på alla nästan och det har kommit in nytt folk och skitgammalt folk. Personer som lämnade företaget för ett annat för tre år sedan eller mer har nu hamnat i samma lokaler igen pga sammanslagning av båda företagen. Jävligt udda men en vinst i det att några bra personer dyker upp igen.

Ok, måste knoppa tidigt så jag orkar gå upp tidigt och färga skägget i morrnbitti.

No comments: