Thursday, August 17, 2006

Sommarsemester 2006 = Vattensport

Semesterns vattensporter är som förljer i ordning:

Wakeboard - Först bröt jag bröstkorgen eller nåt och fick ont i alla mina ickemuskler för två veckor sedan.

Bada - Simmade lite, skitlite men många bäckar små!

Allsång på Debaser - I fredags, det var så jävla varmt och kvalmigt svettig så det räknas till vattensport. Förbrukade även mycket vätska (öl & rom&cola). OCH dansade. Har inte varit på hak som håller med dansgolv på ngra år. Mer träningsvärk och bröstkorgen känns lite lite knepigare.

Dyka - I kväll har jag varit på en uppfriskningskurs. Tog cert för 14 år sedan och där stannade det, eller jag har snorklat efter det. Men idag tog jag och en polare tag i det och körde uppfriskningskurs i 4 timmar, varav dykningen pågick i 2,5 timmar. Mina vader är helt slutkkörda. Och jag hade för få vikter så jag fick sprattla som en tok för att hålla balansen. Dom har gett kursen fel namn! Utmattningskurs stämmer bättre.
Lite tuffa oldschool dykmojänger. Man såg bra mycket tuffare ut förr i tiden med kranar och mässing överallt.
Nu ska jag löka i 4 dagar och låta kroppen återhämta sig,,, om det inte dyker upp något annat alternativ.

No comments: