Saturday, August 05, 2006

En veckas semester

Nu har jag haft semester i en vecka. Sista dagen innan semestern var han finklädd med vit skjorta, slirre & basker.Och fin lurre med keso, melon och körsbär.Var hyfstat uppe i varv men har lyckats landa lite.
Om vi antar att 0 (noll) = totalt avslappnad och att 100 är hög prestationsnivå. Såååå låg jag nog runt 200. Och i mitt fall betyder inte det att jag är dubbelt så effektiv utan mer hyfsat stressad och konstand under ngn sorts osynlig påfrestning,, ja stress lixom.
Efter första veckans lökning med päron och vänner från heimatstadt har jag nog komit ner till ngnstans kring 40-60 i den här konstiga avslappningsmätaren som jag jusst hittat på.
Första två dagarna fre-lö innehöll en del öl och shots, inte många men ganska snabbt och sen efterfest med follisar och två nya personer (ett par), där snubben är polare och gammal bandmedlem till en av min a polare, sen hans fru, söt rolig sak som på lördagen när vi träffar dom ute igen berättar att hon drömt om mig och minns att hon tyckte att jag såg ut som en seriefigur. Tar jag som en komplimang, och det är inte första gången jag hör det. Inte att folk drömmer om mig utan att jag ser ut som en seriefigur. På lördagen träffar vi den här getingen som är ca 1 m lång och rolig men läskig samtidigt.
Måndagen har jag panik och tycker att semestern håller på att löpa amok, men det lugnar sig och går nästan över till tisdagen.
Kör lite urban exploringrekning, men målet verkar överexplo(ate)rat.
På onsdagen tar jag med mamman och pappan till stok. Jag hittar ett par nya GSG-9 skor. Har ett par helt gröna, men dom har börjat bli slitna efter 2 vintrar. Så ser dom nya ut.

Sen sticker vi och käkar på resturang där jag får syn på Michael Persbrandt. Jag pratar lite med mina päron och försöker få med dom på att jag tänker berätta en grej men dom behöver ju inte studsa runt i stolarna när jag säger det jag skall säga. Ok säger mimmi. Vadå säger pippi och vi får förklara för pippi vad det hela går ut på sen drar Persbrandt och jag får droppa det när han går förbi 6 meter ifrån oss och säger att Michael Persbrandt står till vänster om oss. TJOFF! Så sitter dom som två kobror på helspänn och kikar åt alla håll samtidigt för att inte missa någon sorts vänster.
Näää säger mamman, inte var väl det där Persbrandt!
Jo det var det säger jag och kommenterar deras kobrastil.
Men va' kort han var säger mamman.
Jag tycker han har blivit fet säger pappan.
Förövrigt tycker pappan att det mesta med Stockholm är fel, han trivs inte alls här. Fram till maten hade han iaf lyckats hålla en något lätt purken attityd till det mesta.
Efter maten och en flaska vin som dom delat på började han bli obstinat och tyckte det mesta verkade tråkigt. Så jag tipsade om friterad glass på den lokala kinesresturangen. Pappan tycker fantastiskt mycket om glass. Lika mycket som Hitler och Kim Jong-Il tycker om kläder i färgerna beige, brunt och eller khaki. Äh iaf droppar jag av päronen utanför kinesresturangen som dom vet att dom ska till (dom vet att dom ska till en kinaresturang) men dom går in på ngn bodega bredvid och mamman beställer två fritreade glassar och två kaffe, för det har dom hört att resturangen är riktigt bra på.. men det var ju fel hak så dom får byta ställe.
Undertiden har jag dragit och träffat stinsen, fegis och annot med polare på Vampire lounge. Vi ölartill Idar halkar in o posar. Sen sticker vi till Kellys och ölar till ännumer.Slirig bild med hattbyte. Fattar inte hur kameran kan bli blaskig och uppfatta hur jag ser saker och ting. På Kellys halkar det upp ngn lirare som frågar "habla engles? Do you speak english?" Fast han är ju svenne så jag undrar om det går bra på svenska istället för jag är något för tankad för att tänka på utrikiska. Han kommenterar min Fidel utstyrsel och undrar varför. Jag förklarar lite samtidigt som ngn annan petar på min skjorta och säger "och han har tysk flagga". Mycket riktigt har min skjorta en tysk flagga på ena ärmen. Det är en korrekt iaktagelse.
Skjortorna är tyska armens skjortor från början och oftast sitter flaggorna kvar.
Jag har fyra likadana skjortor och för att kunna se skillnad på dom har jag en med flaggorna borttagna, en med båda flaggorna kvar och två med en flagga borttagen på vardera sida.
Det är en tysk flagga, punkt slut. Ingen svastika eller nåt annat shit.
Sen flyter det på rätt städat men jag är lasertrött och håller på att storkna av öl och tröttma så jag kilar hem. Torsdagen är jag av någon anledning mycket bakis. Som tur var hade jag fått två huvudvärkstabletter av stinsens polarinna.

No comments: