Tuesday, July 25, 2006

Nedräkning

4 dagar kvar till 3 veckors semester. Åh en skön rysning gick igenom mig eftersom jag hela dagen sagt fem dagar kvar.

Jag har inte haft semester sedan filmfestivalen någon gång i november.

Jaha då hade det varit helg, hade haft planer på att dra till Vås och hälsa på folk men helt otippat hörde två gammla polare av sig (båda nyblivna pappor senaste året) Så dom hade fått ledigt och skulle dricka öl och så blev det. Började på Lionbar sen Bistro Boheme,,, någonstans mellan Lion och BB började den ena liraren tjata om att vi skulle till Patricia och det blev det när BB stängde ute serveringen. Han hade något perverterat behov av kalkig båtfest och eftersom dom går ut så sällan gick jag och den andra liraren med på det. Bara de att när vi väl kom fram till vakten som frågade "hur var det här då?" så svarade han som ville mest till båten på ett självsäkert sätt att det var alldelens utmärkt. Varpå vakten undrar hur mycket vi har druckit och båtfestarkillen svara "Äh vi har nog dragit i oss ca 6 öl!" Och sen fick vi slippa köa och dra därifrån.
Man får tydligen inte vara för nöjd i kö, inte när man gafflar med vakten iaf.
Så vi testade Eken, men där fick vi inte heller komma in. Eller dom fick inte komma in, jag kom på efterkälken och provade själv och det fungerade. Så skulden låg på dom andra två vilket dom anklagande försökte reda ut resten av kvällen som vi spenderade på Edelweiss i Solna. Båtkillen sjöng Danzigs Mother och den andra figuren blåste på Bowies Rockenroll suicide. Själv kunde jag inte hitta någonting i karaokeboken som jag kännde ja men det här ska jag sjunga. Så det blev Depeches Personal Jebus. Huu oj, ja, det gick sådär.

Eftersom jag hade det på film så kunde jag ägna söndagens bakisdag till att först bara ägna uppträdandet en tanke, sedan när jag inte alls vant mig vid tanken men var lite kompis med den så kunde jag gå på filmen och brinna upp på 3 sekunder.
Nu är jag kompis med tanken, men vissa bakisdagar är jag så kännslig.
Enuff.

Sen halkade den till Stok nyinflyttade kroaten in i veckan, så han halkade förbi och bjuppade på kinesmaten. Flottigt, mycket och mycket gott. Avslutades med friterad glass med varm chokladsås. Pfheeeew det är helt förståndshandikappat gott. Och så är det ett litet rött coctailkörsbär på som smakar konstgort och gott.

Sen har jag under 3 år fluktat på urban exploring sidor på nätet ( http://www.sub-urban.com/ )efter att ha hört ett tufft reportage på flipper för 3 år sedan. Där det anordnades urban exploring turer i New York.
Riktigt tufft. Så jag och skägget (kroaten) drog iväg och inspekterade Luma fabriken... men tja... hamarbysjöstad är ju snyggt men Luma fabriken är inte så nergången att man kan hoppa in vartsomhelst.

(pga bloggers förträffliga bilduppladdningsförmåga som spårat ur så blev det bara tree bilder, kommer kanske fler sen. Ja det gör det.)

Så vi köpte varsin burk cookies and cream hägendaas och glodde på film.
Så jävla bra bakisdag.
Hyfsat lungt på jobbet.
Det är varmt i luften även när det är molningt.
Jag har internet igen.
I natt kommer lönen.
Då kan jag summera det till att i stort är det rätt bra jusst nu.

No comments: