Thursday, July 06, 2006

Balter på taket

Igår vaknade jag tidigt och fick vin levererat till dörren av en polare som skulle till sitt kneg. det var 07:40.
Ca 10 min senare ligger jag i sängen och försöker sova och undrar vad det är för klampande på taket. Jag undrar det mycket trött nästan på väg att somna igen, men lyckas lista ut att det är fan någon på taket. Folk pratar på taket och klampar runt i stora stövlar.

Jag kikar ut genom ett fönster och ser en lirare där uppe. Jusstfan vi ska ju renovera taket i sommar. Kunde jag ha blivit förvarnad om. Farbröderna på taket blir fler och fler. KLAMP KLAMP KLOMP KLOMP KLAMP. Jag skiter i att snooza och drar till jobbet.

Tar ut ATF och pjäxar til glasögonbutiken som meddelat att mina nya solglajor är klara.
WOOOOOHOOOO! Jag ser ut som en Cubalirare!
Rom och cola kommer bli sommarens grogg.

Idag vaknar jag av att farbröderna är tillbaka dom klapar runt igen och skriker. Plötsligt startar vad jag senare listar ut är en högtryckstvätt. Någon dar igång en slipmaskin och någon annan sitter och hyvlar eller täljer i plåten på taket. Det låter som en jordgubbstårta alltså.

Snoozningen gick åt fanders igen. Enda bra är att jag kommer upp i tid. Tyvärr började jag inte förrän 14 trodde jag, vilket var fel så jag kom en timme och en kvart för tidigt och började 15.15
Men en dryg timmes rast med sol och kaffe på balkongen i mina nya solglasögon.

Iaf ingen snooz. Jag knallar in i badrummet rätt i en stor pöl vatten. Farbröderna högtryckstvättar mitt fönster och jag renderas en pöl vatten. Sweet deal!

Jag öppnar ett fönster där jag ser en lirare utan högtryckstvätt. Så försökte jag prata med honom men han sa ”Jag kan inte svenska”.
English? frågade jag.
Den förmodade balten skakade på huvet och gick runt med en skitfjösig vattenspruta som han själv fick pumpa igång och verkade lika obrydd som om jag frågat om han hade eld.

Luskade ut vad det var för företag och ringde chefen som skulle försöka fixa läckan medans dom ändå sprang runt på taket.

I morrn är det Accelerator och fredag DM.
Så smutt!

No comments: