Friday, July 07, 2006

Bakis efter Accelerator

Nu är klockan 14:02 och jag mår bättre än jag gjort på hela dagen. Det är skogsvarmt för jag kan inte öppna fönsterna för det springer runt farbröder på taket idag också, men idag har jag tagit ledigt pga Accelerator igår, och DM idag.

Bra Acceleratorkalas igår med Preks knegarpolare.

Nu minns jag inte vad dom hete men vi kan kalla dom för Klas, Klaz, Hanna? & Prek

Och dom här minns jag inte heller vad dom hette så vi säger Klaus & Anna.

Att vakna upp bakis klockan 8 på morgonen av att farbröderna klampar runt på huvet och bankar med stora släggor på plåttaket oavbrutet, nej fel dom hade lunch halv tolv i en timme, men sen var dom på´t igen. I skrivande stund finns det en farbror kanske tre meter bakom mig och en annan farbror en meter framför, fast på taket då då. Dom knackar loss på taket som om det inte fanns en morgondag. Under förmiddagen trodde jag iof inte att det skulle finnas en timme till. Nu har jag dragit på lite stökig Pixies som dom kan ackompanjera.

Regina Spektor var helt sjukt bra som väntat, fast bättre.

Sjukt skicklig tjej.

Essex Green var lite kul,

Raconteurs var också festliga, basisten är min nya idol, shit va´ han ser skadad ut (fins inte med på bild).

Appro på bild, så står vi långt bak och dricker rom och cola när det halkar upp ngn tjej och frågar om det är ok att hon posar med mig på ett kort som hennes polare tar. Okely säger jag och då vill hennes kompis också ha ett posarkort med mig. Mycket märkligt.
Sist ngt sådant hände var för 8 år sedan när jag var i norra Italien med min danska kusin och hans vänner. Då hade jag lång frisyr och långt skägg på hakan och Schnurrbart, vafan heter det på svenska? Snorkelmustash? Näe. En sån stor mustash som är som en spiral. Skitstor var den och jag fick till den med Ungersk kvalitetsmustashvax. Då trodde flera stycken (många) att jag var ngn Amerikansk fotbollsspelare som heter Alexi Lallas eller liknande. Folk kom fram och skulle ha autografer och posa på kort. I början förklarade jag att det inte var jag men efter två dagar sket jag i det och spelade med.

Arctic Monkeys har en genomsnittsålder på 12 år kanske, men dom var väl också hyfsat bra. har bara hört hitsen så,,,, ja dom är bra iaf.

Men helt otippat blev jag helt körd på Hot Chip.

Tokiga synthmattor med en massa blipp blopp och sjukt bra RESOR BÄTTE live (kan kanske ha att göra med att vi druckit en del öl och rom. Dom kommer i september också måste jag antagligen gå på för vi lallade runt och missade halva konserten.

Gosh vad varmt. Härligt.

Herrejävlar det låter som dom har en två meter hög mekanisk gris på taket nu. Nöff nöff. Fast det kanske är en borr.

No comments: