Sunday, July 09, 2006

Konserthelg

Hyfsat bakis vaknade jag åter igen kl 08:00 då takknackarna knackade loss from 08-12 dom körde bara halvdag idag tydligen. Men dom hade ingen tanke på att folk kanske vill sova ut en lördag.

Iaf fick styra upp Depeche Mode besöket igår. Fegis slutade tidigt och Cherister slutade samtidigt som kalaset började på stadion. Så fegis halkade förbi vid 15 kroken och tog en Rom & Cola. Sen smet vi iväg till BistroBoheme

där Cherister skulle dyka upp, men han var vindsnabb och han dit när vi var 200 meter därifrån. 2 öl på BB och en Pragerschnitzel till frukost, sen upp till Cherister

på en Snowball och en Rosa panter.

Mölkdrinkar är bomben. Cherister hade även en hatt :P

Och en snygg hylla.

Till slut kom vi därifrån och knallade iväg till Stadion där det var sjukt mycket folk.

Inne på arenan fanns ett fåtal ölstånd som sålde fulöl för 40:- I brist åp annat stog vi och köade i en timme och femton minuter i värmen

(Kom ihåg att det är synd om mig för jag är lite bakistrött och får därför lätt ont i fötterna om jag går mer än 400 meter, nej det är fel men när vi gått och stått i iaf 40 min kännde jag mig trött och ville helst ha en läktarplats. Men vi höll ut Cherister blev mer och mer dampig och när det var ca 5 meter kvar pallade han inte längre och trängde sig och fick dom två sista ölen. SISTA!!!
Helt sjukt. så vi delade två folköl på tre personer. Suck. Och då hade DM redan klivit på och kört två låtar. Vi trängde oss fram rätt hyfsat mellan små och stora synthare, hårdrockare, dödsmetall och all annan jävla metall eller hårdrock som finns och sen fanns det ett lass med roliga frisyrer med platådojjor men mest fanns det studentikosa Uppsalapersoner i alla åldrar. Såna som får frispel om man spelar U2 med bloody sunday eller vad som helst med KENNETH (kan inte skriva deras riktiga namn för det gör mig upprörd). Därför måste jag fortsätta snacka om dom, dom har gjort kanske fyra hyfsade låtar, och då underdriver jag en smula så säg att dom kanske gjort 7 hyfsade låtar. Men med jusst K bandet har jag ett specialproblem som jag inte brukar ha alls med band som gör musik som låter som annan musik, men jag tror att det har att göra med att dom låter som morresey och depeche och en massa annat OCH är pretto på ett sätt som stör mig.

Iaf skit i dom.
Konserten flöt på hyfsat bra från början då dom tidigt slog på Stripped

(tyvärr var jag lite störd på att vi inte fått ngn öl och att jag var lite bakis-seg. Så jag tar en cigg. Självklar står det en krullig liten skit-tjej framför mig som börjar haila (vifta bort rök) och hosta demonsrativt. I ögonvrån ser jag att hon försöker blänga men hon är kort så jag håller blicken högt och försöker släppa hennes existens.

Andra halvan av konserten har fläskigare synthljud och Never let me down kör dom aggro mixen på slutet och total-korkar-igen Stadion med blipp blopp. Sen kommer Enjoy the silence. Och någonstans mot slutet dyker Photographic upp.

Helt genialt eftersom jag letat efter den hemma hos Cherister men han låg inte inne med den. Sjukt bra. Även Personal Jebus

fick lite extra synthljud och sen svassade Gore runt och såg maxad ut i sitt frull och en hyfsat knepig tajt svart tröja med planetens största axelklaffar gjorda av fjädrar, nästan som om han sytt fast två kråk-roadkills.

Sen sulade vi till Starbar/Rocks/Whatever (kul grej bara är ju att halva östermalm blir helt lamslaget vid större evenemang, har hänt att jag suttit i bilen efter Rolling Stones spelat. Helt skadat mycket folk möljer ut ur stadion och skiter i trafiken.) Iaf så går vi in på Rocks där man påpekar att Fidel Castro har rymt. ho ho

Jusst jag och cherister har golvfest och leker lodare som skramlar pengar. Får ihop ca 10 spänn mest frn Fegis fickor. Fast pengarna blev aldeles blöta av ölslatten som fanns kvar.

Sen posar vi lite jag och cherister

som kommer på att vi måste nasrafposa

med öppen mun och se förvånade ut och titta upp i högra hörnet. Så det gör vi. Sen får vi ta över soffan och posar lite till.

Iaf så möter vi upp Brellan som på senaste tiden betett sig mycket lågt. Inte lågt som i att han bettett sig dåligt utan mer lite sänkt. Så hittar vi Annot med lillasyster.

Sjuk värme överallt.
Jag sticker på muggen, en mycket full person frågar en annan mycket full person om någon annan person är blind (det skall vara jag förstår jag efter som jag har solglasögon på mig (Med styrka)). Nonchar men förundras ändå (FORTFARANDE) över att folk tycker det är fräsigt att springa runt och vara spydiga randomly på måfå.

Sitter och ölar och skall beställa en till öl när någon som stått precis bredvid däg jag suttit säger ngt som jag inte fattar men jag hajjar till och kollar dit (det kan ha varit Nasraf) helt otippat dyker Babellen upp i verkligheten! Det är hyfsat mindblowing med låtsaspersoner som blir verkliga. Dom har en egen röst helt plötsligt och i jusst Babellenfallet så hade jag någon gång sagt att hon kanske lät som en smurf, vilket hon sa att hon inte gjorde och det stämmde,, men det har hängt kvar. Ja kul hur som hellst.

Sen halkade Stinsen in med minderåriga kollegor som han varit på Roskillde med. I samband med hans inträde lättade Cherister och Brellan som varit på väg i en halvtimme.

Stinsens kollega, Stinsen och Brellan (som brinner av, han kom aldrig igång efter jobbet stackarn).

Kort därefter stack även Fegis och Annot hem. Sen stack Stinsen med sin sockerfarsa till Patricia men där fick jag stämma bäcken i ån. Så jag styrde hemmåt och däckade hyfsat nöjd över en storslagen bakisdag.

Idag gick jag upp efter det att farbröderna knackat klart då ringde Stinsen och skulle tjacka mina brallor som han varit på g att göra i 3 månader. Sagt och gjort han halkade över och kom in medans jag stog i dushen. När jag kommer ner sitter han med en kyld flaska vitt vin och är nöjd. så jag får ett glas och snart är jag också nöjd. Det är varmt så jag gör två riktigt stora milkshakes med en tredjedel glass, chokladsås och resten mjölk. Precis innan jag skall hälla upp dom får jag för mig att det säkert vore gott med lite rom i. Så blir det och sen blir jag lite seg. Stinsen avslutar sin vinare & romshake, drar på sig brallorna och kilar på kalas.
Jag brinner av i soffan till Eddi Izzards Dressed to kill. Genial show, löjligt kul.
Sen var jag på Lucky number Slevin,, ok, men inget jag skulle hissa för högt.

Sådär dags att knoppa för i morgon skall apan jobba. Eller så skakar jag fram lite bilder... får se.

No comments: