Monday, August 21, 2006

täbbd i näsab

Förkyld som en liten liten gris som används som elluttag.
Gick som på räls förmodligen efter att ha andats iskallkall luft i tre minuter när jag dök och sedan åkte hem frn uppsala med rutan nedvevad och blöt i håret. Äh fan vet jag.
Men jag kännde mig liiiiiiiiite hängig i fredags och sedan lördagen var jag lite segare och idag sa det BOM BOM BING BONG och jag var fantastiskt förkyld.
Låg och kurrerade mig igår med varmchoklad och en bok. Till slut gick jag ut vid 21 kroken. Jag hade varit lite bakis men inte förstörd på något sätt bara seg och med kännslan av att en förkylning var i faggorna, visste inte riktigt bara var betongkepsen frnån fredagen slutade och den tjockskalliga förkylningen började. Iaf knallade ut vid 21 kroken som sagt för att köpa någon uppriskande kryddstark mat. Litte snurrig i huvet är jag av att inte ha ätit något eller rökt på hela dagen (förutom den varma chokladen då). Men ute på gatan är det full fart. Ser genast två personer som joggar oj vad folk joggar tänker jag och ser två joggare till. Bilarna åker som vansinniga bin fram och tillbaka på gatan. Vanligtvis glider det förbi en och annan bil men ingen tät trafik. Tycker det är rätt märkligt och fattar inte galoppen förrän jag rundar ett hörn och ser kanske 500 personer, vissa i gula t-shirts med trycket Midnattsloppet på. Som ett tokigt rejv med sjuk musik och folk som är höga på sportdryck och jogging. Senare på kvällen bränner dom av en arsenal fyrverkerier och ännu senare typ 04-05 kör någon solotomte igång ett eget fyrverkeri med ca 6 raketer ett smatterband och fyra smällare.

Nu tyar jag inte mer. Måste varva ner och försöka knoppa för att om möjligt visa upp hur förkyld jag är på jobbet så jag kan pjäxa hem.

No comments: