Monday, August 07, 2006

Vill man ha kul får man lida pin

Lördagen sket sig helt och hållet. Vaknade 13:20 och hade fått sms om ett kalas, kollade genast upp det och fick veta att det skulle börja om en timme i Karlhäll (om det ligger efter Jakan).
Iaf skulle det ta typ en timme att ta sig dit så jag hade inga minutrar att vakna och när jag väl var framme skulle det vara kalas.
Kännde inte riktigt för att gå på kalas så tidigt, så jag satt och glodde trots skitfint väder och ngn sorts regae/tekno evenemang på Långhålmen som kalaset slulle flytta till.
Sen ringde en gammal kollega som flyttat tillbaka till stan igen och skulle ha ngn utflykt till ngn park.
Jag passade båda och läste en bok, somnade och vaknade 19.00
datade lite och läste bok igen, helt missnöjd med att jag inte gått ut tidigare :P

Söndagen fungerade bättre. Drog till Enköping där en polare har sommarstuga vid mälaren.
Han har en wakeboard och päronen hans en båt.
Sjuuuuuuuukt kul. bara det att när man ligger i vatnet och inte är dvärg så måste man hålla i stången (som sitter i ett rep som sitter fast i båten) så inihelvetääää. Helt sjukt vad jag fick slita för att komma upp på vattenytan. 5 försök tog det sen fatade jag galppen och fräste runt som en pensionär med krökt rygg och taskig balans. Men sen kom jag på det också och halkade runt med halvkass balans bara. Preks första försök var 15-20 ggr innan han kom upp så jag tycker jag klarade det bra. MEN under dom fem första försöken gick ngt snett kännde jag, bröstkorgen knakade till i brosken ca en dm ner frn den lilla gropen under halsen. Det var när båten drar på när man ligger i vattnet och sliter för att komma upp på ytan. Men jag märkte inte av det mer efter det föränn senare på dagen när jag skulle ta hjälp av armarna för att rea mig upp från en bryggliknande grej. Satan vad det högg till med en infernalisk smärta så stark att jag fick yrsel.
Ite så fräsigt. Men laserkul att åka på den futuristiska brädan som såg ut som något en japansk framtidsrobbot skulle kunna ha på sig.

No comments: