Monday, August 14, 2006

VÄRK! krämpor och semester

Fan det handlar bara om krämpor nu mer.
Först bröt jag bröstkorgen (enligt brellan skulle jag inte kunna röra mig då, men det gör ont som fan om jag gör vissa stödtrick med armarna). Ja sen var det en faslig träningsvärk på det där, som intesifierades något så makalöst 3 dagar efter. Så fort jag skulle röra mig hade jag ont i muskler som ingen ens uppfunnit ännu.

Så när vi var och badade stolpade jag runt som en skitliten gammal gubbe på klippan, för att inte tala om när jag skulle i spa't, försökte mig på något som skulle likna dykning men den blev jävligt halvhjärtad då det högg till i bröstet när jag sträckte på mig för mycket så det blev ngt krumhopp och ett plask så gjorde det on iaf.

Men Det var skönt i vattnet så det var värt.

Eftersom jag knegat hela sommaren är jag blek som en got-hare.

Arko tjackade en liten tuff katt som tyckte att den här plastgrönsaken var det roligaste som fanns.
Sen missade jag en kalasdag förra veckan och höll på att göra samma sak i torsdags. 24:30 sprang jag ner på gatan och tog en bulle till Bröderna Olsson och mötte upp Skägget med polare frn London.Gissa vem som är vem, japp det är rätt.

Eftersom Ollsons stängde 30 min efter min ankomst så fick vi bränna till Kellys och insupa ölen med en kvalmig pissdoft från den totalt vidrigaste pissoaren jag någonsin stött på, NÅGONSIN!

Så vi fortsate med en bulle till Starbar men det var stängt så vi tog snabbt en ny tilbaka och några snabba öl så tänkte man inte så mycket på odören. Jo det gjorde man men det går lättare.

Fredagen öppnade en ny thai resturang 50 m härifrån. Bra mat mycket bra. Efter att jag hade invigt stället med att sitta och läsa en bok och vänta i 45 min på att min mat skulle bli 1. Rätt maträtt och 2. klar, så stack jag till kneget där det skulle vara bartömmning. Men det var dom tydligen klara med så jag åt upp maten och hittade en back julöl och glögg. WTF har dom glömt skiten så lootar jag lite. Blev ngra öl och 2 flaskor glögg. Stack hem och han öppna en öl när Brellan hör av sig och för ovanlighetens skull också vill gå ut fast han sedan nagar lite. Tar med ölen och spatserar till Debaser där han har Söderhamnspolare på vänt i kön som är Sovjetiskt lång. Fast den rör sig rätt fort och under Slussen finns ett litet litet ölhak dit vi drar och rastar frn kön och värmen med dyr kall öl.

Brel & M i kön

Söderhamnslirare + M + Brell

Jag posar framför Allsång på Debaser draperiet som inte går att fota med blixt.

Sen var hon som brukar vara Miss Universum körledare under allsången.

Söderhamnspersonerna sjunger

Söderhamnsperson får sjunga

Ölen i vädret och flaxa med armarna.

Det där är ljug, M ser lugn ut men eg är han som en duracellkanin med rymdbatterier som räcker längre HELATIDEN. Han varvar aldrig ner och är lugn eller går på 80%. Han kör 7000% hela tiden. Fruktansvärt rolig person.

Han bakom mickstativ och händer är han Magnus Karlsson. Sen handlade jag öl då dök sångaren i Ceasars Palace upp och körde 2-3 låtar.

Baren inne på Debaser är svårt underbemannad vilket gjorde att jag byggde en skylt och strejkade som andra köare fick ta över när jag var klar. (STREJK LÅNG KÖ står det, och fungerade)

Sen gick hon som brukar vara Miss Universum och blev Miss Universum, det var mindblowing.

Brellan suger in kinderna och posar. En Söderhamnare pekar på scenen.

Så där är han när han sjunger för 7000%

Brellan med ngra av sina Söderhamnare. (Jag vet inte varför, men jag tycker han till höger påminner om Digitaltv Robert som finns med i reklamfilm som 3D animerad figur)

Spex spex

På grund av den vansinniga kön i baren måste jag köpa minst två öl åt gången. För jag trodde att jag då inte skulle behöva stå och köa så ofta. Det var fel för har jag två öl i händerna vill jag bli av med minst en så jag slipper så med två öl och vips så hamnar man i vinkelvolten där man dricker många öl.

Sen var det nån dans och sen ungefär precis här i krokarna blir jag ohyggligt onykter.

Sen idag den andra dagen efter allsången så har jag en sjusärdeles träningsvärk igen. Den här gången efter för mycket dans. Äh! När jag vaknar är det som om jag stelopererat hälsenan iaf och stoplar iväg till telefonen när någon ringer.
Ah, borde sluta med att ha telefonen på för väckning så kanske jag kan vänja mig av med ovanan att stånga av larmet så fort det går, tills om en vecka när semestern är slut.

No comments: