Monday, February 27, 2006

UteliggarNasraf

Uteliggare har jag varit minst tre gånger. En gång i Barcelona när jag inte hade någonstans att bo i väntan på tåget. Dagen efter när jag vaknade var det OS och 50 meter bort fanns en dansk korvkiosk som jag i princip köpte upp.

Sen två gånger i Västerås där jag var fantastiskt blaskig och hade lagt mig ner på trottoaren för en liten vilostund. Det kan ju tyckas vara rätt tragiskt eller nåt. Men båda gångerna var det skön sommar. Och båda gångerna hittades jag av samma polare.
Ena gången låg jag och trynade mittemot bibblan. 2 polare hade klättrat upp i ett träd och skrek på folk (tror jag jag minns inte så noga) när dom fick syn på en lirare som låg på marken, och tänkte att han kanske blivit nedslagen eller gjort sig illa. Så dom pajsade dit. Men det var jag som låg och sov upptäckte dom till sin förtjusning.
Andra gången var dom på väg hem till mina päron där jag bodde då,, och där jag brukade ha kalas eller sitta uppe hela nätterna. (dom har haft en fantastisk toleransnivå mina päron)
Ja väl inne på rätt gata ca 5 meter från grinden till trädgården vid en liten brunn låg jag osh vilade igen med en hel uppsättning glas framför mig på marken. Hm,, jag minns att jag vaknade när dom kom i sin högljudda taxi BRRRRUUUUUUUM BRUM, sen har jag för mig att dom avstyrde någon polis eller annan myndighetsperson från att snatcha mig.
En bonus också 99 hade jag varit på fölsedas, nej! nyårskalas i Slakthusområdet, och polaren jag skulle duna hos hade åkt till akuten, eftersom han hade varit supertrevlig (inte) och fått smörj. Ja och det visste jag inte jusst då så jag försökte komma in men gav upp och gick till centralen och slaggade på en bänk.

nu blev jag trött av det här sov snacket och skall göra så.
nn

No comments: