Wednesday, February 22, 2006

Nasraf träffar grodan




Låg mest i soffan igår och slösurfade hela tisdagen och varvade en känsla av stress och trötthet.
Måste ta smester en vecka snart. Jag har fått lite mera gjort idag.

Jobbade i helgen och hade dålig koll på när jag skulle börja knega på måndagen. Jag trodde det var 9:45 men när jag ringde till Nisse som kunde kolla schemat stog det 11:30.
Jag hade gått upp vid 03 trodde jag men det var tydligen vid 24-01 kroken eftersom jag somnade direkt när jag kom hem på söndagen ca 19. Många klockslag nu. Fler blir det.
Så jag satt och duttade lite med datorn till 09:15 när jag fick för mig (trots samtalet till Nisse) att jag började 09:30 och stolpade iväg mot kneget, men på vägen lyckades jag på något sätt lista ut att det nog var 11:30 så jag hoppade in i en butik med knepiga grejer och hittade raklödder som jag saknat i ca 2-3 veckor. Raklödder är som toalettpapper och glödlampor har jag kommit på, sånt som man glömmer köpa gång på gång.
Jag skulle iaf köpa raklödder á 15:- men butikhelvetet tog inte kort om man inte handlade för 100:- så det slutade med

2x raklödder = 30:-
1 ångkokare i bambu á 30:-
3 ljus med ljusstakar á 30:-
och en grön tygfingergroda á 10:-

SUMMA: 100:-

(inte direkt dåligt men lite udda. Jusst då kändes det rimligt, fast 2 min efter att jag lämnat butiken började jag undra.)

Men jag är rätt nöjd ändå för under helgen hade jag kollat på BBC Food där Alko-Flloyd gjorde chokladtårtor i Wien och någon sorts mosad potatis med persilja och någonting mer ägg? olja... fan vet jag men han rullade in smeten i gladpack så han fick en potatiskorv som han sedan stoppade i en..... ÅNGKOKARE!
Därför tyckte jag det verkade festligt med en ångkokare. Ja! Sen när potatiskorven var klar skivade han upp den i 2-3 cm tjocka skivor som såg 6-7 ggr roligare ut än potatis.

5 comments:

freethoughtguy said...

Looks like fun!

NasrafRekcos said...

Yeah its some sort of bargain or not I was only going to buy shavingfoam but ended up wit two packages of foam and a steam cooker(??) three candeles and a small clothfrog to wear on a finger.
The frog is great.

Belle said...

Skärpan! Skääääärpaaaaaan!!!

NasrafRekcos said...

Han/hon är luddig, oregerlig och svår att knäppa kort på.

Anonymous said...

Jag vill också fynda. Var ligger den underbara affären där man får en ångkokare för 30 kr.