Saturday, February 18, 2006

Morrn'

Hörde på P3 för en vecka sedan att något finurligt band slängt in en egen låt i en utdelad mapp för the knives nya album och att det spridits som en ny knife låt. Det var någon sorts cover tror jag, rätt bra. Fast jag kommer fan inte ihåg vad den hette. Får maila P3 pop antar jag. Om ingen vet och kan tipsa om det här iof.

Sen kom jag på en skill till när jag läste Annots udda lista.
Jag har tokiga skills i att bli kontaktad av uteliggare och alkoholister alternativt blandmissbrukare.

En gång anlände jag med tåg till Dresden tidigt på morgonen och hade inget att göra så jag gled runt och kollade på lite bombade ruiner och hoppade in i en ruin. Där inne hittades jag (när jag satt och tecknade i väntan på att staden skulle vakna) av en annan apa som rökte knark. Jag sa nejtack till knirshet men sen började apan snacka om läsk och snask och det verkade intressant eftersom det inte fanns någon öppen butik där kl 6-7 på morgonen. Så ca 2-300 m därifrån hade han en skåpbil med fru och barn och läsk och snask och tältstolar.

En annan gång i Köpenhamn satt jag med 2 polare och drack lite öl i en park full med folk en snygg sommardag. In i parken glider det in en lurig alkoholistuteliggare på en cyckel. Av 100 möjliga öldrickare i parken valde han att slå sig ner bredvid mig! Inte någon av mina polare utan mig. Sen stack vi till en bar och slog oss ner vid ett bord strax därefter kom en ny aklad farbror och slog sig ner bredvid mig. Som tur var började mina vänner skratta åt det och snacka med varandra så jag fick deala med alkot själv.

Det där var två gånger (man kan nog inte räkna med tysken), men det händer lite då och då. Ja aklohomomongodvärgen tex! för dom som läst det.

Fan nu ska jag äta frulle och dra till kneget, huuuu.

2 comments:

Anonymous said...

Det kanske är egentligen så att vi är värsta uteliggar-knasbollarna och det är därför vi är vänner..för att vi har alkis-magnetism och då blev det som det blev..eller nått..kanske....

NasrafRekcos said...

Ja jag är uteliggare!
det här blev för långt, jag gör en ny grej av det.