Sunday, March 18, 2007

I CAST SPELS ON STUFF and, summons crap.

Min helg so faar... hmm, jag sov till 16:39 idag. Sen mötte jag upp med ngra polare och käkade kinesmaten. Sjuuukt god sataykyckling med jordnötssås och lite öl. Sen pjäxade vi hem till mig och glodde på kiss kiss bang bang med 2 påsar durritos och coops fulsnask (delat på 3). Ja det var en flådig kväll och den toppade med att SVT 1:an analogt fortfarande funkar (konstigt eftersom allt analogt skall vara avstängt,,, trodde jag iaf) och det upptäckte vi efter kiss kiss bang bang och då var det Fassbinders Berlin Alexanderplatz, och det var fyra avsnitt på raken. totalmäktigt. Jag visste inte att kanalen funkade ens och hoppades att det var en sorts bissarrovoid där det rullade fassbinder hela tiden (som en sorts fulkanal i limbo) Men tyvärr tog det slut efter några timmar. Men det är en snygg serie. Ja det var det bästa än så länge.

Anledningen till att jag sov bort hela dagen var att jag blev lurad igen. Letade efter en film som jag vill ha tag i Wong Kar-Wais "In the mood for love" som skall vara som en film innan "2046" (som är ruskigt skön)
som bygger vidare har jag hört. Men den är slut på massor med ställen och där den kanske finns fins ingen lagerstatus. Surt. Men i Hong Kong fins den så jag glodde runt lite till och hittade även "Fallen Angels" Lasersnygg & bra film. Såg den i början av 90 talet på SVT och sen glömde jag bort vad den hette men så lyckades jag hitta den på internet för ngt år sedan men köpde inte den då.
Ja ja, nu har jag 11 filmer som är på väg. Dom lyckades nämligen lura mig med köp 3 och få en gratis tricket, och jag gick på det två gånger. Och att hitta dom 3 filmerna gjorde att jag var tvungen att sitta uppe till 08:00 i morse.



Jusstja så hittade jag en kinesisk Aeon Flux. Rätt wierd, men å andra sidan gör ju usa remakes hela dagarna.





Måste nog däcka strax om jag ska lyckas komma upp i tid i morrn.

No comments: