Tuesday, March 27, 2007

Fölsedaskalas och ryggskott

24 dagar försenat körde han igång ett tåstrumpskalas/hattfest-födelsedagskalas.

Tåstrumpor för att dom är bisarra.

Och man kan använda dom till andra saker. Och för att jag köpt ett billigt parti kinesiska tåsocks.


Hattar för att folk ser roliga ut i hattar. Sådär kan det säkert se ut på en afganfest.


Och födelsedagskalas för att jag hade fyllt år, inte 24 kanske men jag har trevliga gäster :) som kommer med chokladtårtor med maximalt mycket choklad i.



Jag hade planerat städning i veckor men aldrig riktigt kommit igång med det, sedan när det var tre dagar kvar tog jag ledigt en halv dag frn jobbet så jag skulle hinna med skiten men jag plockade lite i tio minuter sen blev det inget mer förrän samma dag som kalaset och då hade jag inte städat dagen innan pga ryggen hade börjat värka, det blev inte bättre men jag var tvungen och tja 3 timmar in i kalaset fick jag kalla mig nöjd med städningen.




Tårtmakarna (i dubbelbemärkelse ;) ORDVITS!!) hugger upp tårtan.



Brel halkar in efter kneget och Mayday slocknar.



Bobby och Prek borstar på.


I ett svagt ögonblick snor Plymen Sofys geniala hatt och vindsnabbt hinner jag sno den medans alla förundras över plymens numer sjukt långa frisyr.


Plymen och Melzor som droppade att dom förlovat sig när dom var på Mauritzius (har för mig att det skall vara ett z där men kasnke inte, hoppas) Här flexar dom ringarna.




Ogli & Prek på köksfest



Lolly och jag joinar köksfesten. Sägs att det är roligast där,,, men



Bobby hade hittat badkaret jag enbart fyllt med varmvatten och skum för att det skulle lukta gott och inte rök. Han tyckte det såg bra ut och valde att spola i lite kallvatten i ca 5 sek sen studsade han i och fattade att vattnet egentligen bara var svårt laserhett.



Men trots smärta och igenimmade glasögon så posar han gärna och sätter där med ribban för badrumsfesten.



Sofy kontrar på Bobbys badtrick och gör ett bentrick


Jag blev så imponerad att det enda jag kunde säga var varför varför. Kanske misstänkte jag att hon hade ett hemligt förflutet på en circus. Men tydligen var det bara ngt hon kunde. (här skulle jag kunna lägga in en bild på någon med hatt och kalla det ett hattrick,,, men det skiter jag i)

Sen kör vi rysk fest med Stolichnaya och ett ryskt vax jag fått i present.



Några bål senare gjorda på rysk vodka, calpis (japansk mölksaft, låter mycket sämmre än vad det är) bacardi breezers, Xcider och appelsin jos ja efter dom bålen så dyker Melzors syrra upp med sin karlschlok och den här karln som jag inte minns vad han heter. Stefan kanske men jag kallar honom tuben tillsvidare.

Sofy beter sig som om hon inte gjort annat än att vara på hattfest.

Och där tog hattfesten slut.
Skötte oss rätt bra men jag måste komma på fler saker än sponken som man kan göra på kalas.

Och jajusst igår va' jag på ett annat födelsedagskalas, fast mitt på dagen. Alla som var där hade fru eller karl och många minst ett barn. Första gången jag upplevt det, jag och en annan polare var ensama solosparrisar på kalaset. Tidigare har jag inte tänkt på det så mycket, kanske för att barnfamiljerna varit i minoritet. Nu var det omvänt prestationsångesten mer påtaglig, eller nä, inte så värst jag har ett ryggskott och mig själv att fundera på först.
aldrig haft ryggskott tidigare, ingen lek, snablar vad det hugger till emellanåt. Snackade med en doktor jag ska träffa i morgon, och han skrev ut några värktabletter som lindrar hyfsat.
linkar runt med ett paraply som käpp hemma, men orkade inte ta med mig det ut när jag skulle plocka ut värktabletterna. Så gick jag ner för gatan och var nöjd med den balansen jag hade hittat i ryggen så att väken inte kom fram. Splen sken och det var skönt ute och plötsligt känns det som om någon mästare på att spika spik, har slagit in 18 tolvtumsspikar från olika håll rätt in i ryggraden. Och i samma ögonblick fryser jag alla rörelser och försöker korrigera mitt misstag samtidigt som jag gjorde grimaser och sa tjooo hooooo tror jag eller det vet jag att jag gjorde. Japp så igår kväll och hela dagen idag har jag glott på Oggy och kakelackorna och sovit lite, sen gick jag nyligen loss på Scrubs igen.





Äh nu orkar jag inte mer. natto

No comments: