Sunday, September 24, 2006

sista veckan

Oj då hade jag varit i danmark förra helgen och handlat öl och snask och varit på grillkalas.
På vägen dit var vi lite sena enligt schemat så jag fick trycka lite extra på pedalen för att vi skulle hinna med färjan frn Göteborg. En bit utanför Sockholm får jag syn på en bil med takbox skitlångt bakom mig, nä det är plankor tänker jag senare och sedan frn ingenstans har jag plötsligt en Kalif i röven, eller kanske 2-3 meter bakom mig. Eftersom jag var lite dåsig vid tidpunkten efter att bara ha sovit 3,5 timmar och klockan kanske var 7, så blev jag hyfsat förskräckt när discobilen bara dök upp från ingenstans. Jo så körde jag lite fort också. Men dom hade andra planer så så fort jag halkat in mellan två bilar så blåste han vidare i 700. och jag var pigg som satan och kunde köra hur långt som helst nästan hela vägen ca 12 timmar, varav 2 på färjan.

Sen har jag fått en ny storost. En som på möten till skillnad från alla andra skall stå och hålla tal.
Annars har vi kört på att vi sitter runt ett bord och pratar med varandra, skön stämmning. Men nya osten öppnade mötet med någonting i stil med
"Ja som jag förstår det burkar ni sitta runt bordet, men jag tänker stå har
framme. Jag tycker om att synas och höras.. ...bla bla bla bla"


He he sen har vi nära kontakt med en annan avdelning som skickar kvällsrapporter till oss. Vi är två små avdelningar så en skämtsam jargong förekommer ibland. Nu hade en kollega skrivit sin rapport med rosa text och refererat till ngn utrustning som "den där jävla..."
Storosten höll på att smälla av och sa

" Så där oproffsig får man fan inte vara, oj ursäkta att jag svor"

Sen efter mötet gick han till kollegans chef och klagade.
Senare dagen efter, en annan obstinat kollega skriver ett mail med ironisk grinig attityd och feta bokstäver, samt avslutar allt med
"Frågor? NEJ!"

Min storost går i taket igen tydligen och mailar både kollegan och hans chef ocm det oprofssiga i att skriva sådana mail med hotfull attityd och fet text.

Kollegans chef är rädd att kollegan skall svara så hon svarar blixtsnabbt på ett trevligt sätt, men kollegan hinner smaska iväg ett mail där han klagar på att min ost stavat fel på oproffsig och i fet stil tyck han att det inte är något fel i att understryka vissa delar med fet text.

Min ost var inte på plats så mycket förra veckan men jag ser fram emot morgondagen då det borde bli en fortsättning på soppan. Min ost är väldigt självgod om det inte framkommit tidigare. Och min kollega är kroniskt obstinat och har problem med ostar (han skallade sin förra ost och undrar om han måste göra samma sak med min)

Sen var jag på anställningsintervju i onsdags, käkade lurre med VD:n och det gick bra men det känns som att jag var överkval. Som jag fattade det så var dom mest ute efter ngn som ville vara timmanställd och det funkar inte för mig. Jag har en lägenhet med lån att försörja. Mer pröjs måste jag ha minst. Och nu måste jag sova.

Här är ngt test jag testade, med rätt ufo frågor.


Greed:High
Gluttony:High
Wrath:Medium
Sloth:High
Envy:Medium
Lust:Medium
Pride:Medium



Take the Seven Deadly Sins Quiz

No comments: