Tuesday, September 26, 2006

Hyresgäster -hyres = gäster.. hm ja typ

HUBBA HUBBA!!

Då hade jag haft en polare på besök i en månad han drog för en vecka sedan för att hjälpa sin brolla.

Samtidigt som han som jag kallar vardagsrumsockupanten försvann, så flyttade det in en liten fluga. Hela förra veckan åkte flugan omkring och skulle finnas där jag var.
Den satte sig på huvet och på axeln osv. Bzzz bzzzzz bz sa flugan. Kvack kvack sa jag.
Kan inte minnas att flugan svarade på tilltal.
Fast en gång sa jag bzz bzz och då dök han/ hon upp.
Efter 2-3 dagar med flugan som inneboende skulle jag gå och lägga mig en natt. Den hade funnits i faggorna en timme innan och när jag kröp ner under täcket dök den ner på täcket på min mage eller bröst.. knallade iaf upp på bröstet (fortfarande på täcket) och lät lite.

Då tyckte jag att vi hade bondat enuff så jag fick pjäxa ner i köket och hämta upp en pappersmugg som jag vände på och serverade lingongelé, ketchup och kebabost (en udda uppfinning som jag inte testat ännu, men jag har den).

Hur som helst, tror inte flugan åt något inte som jag såg iaf. Men den var inte rädd, för jag kunde sätta fingret eller en burk cola framför näsan på flugan utan att han / hon brydde sig nämnvärt.

MEN så i söndags vädrade jag lite medans det var snyggt väder och sedan dess har jag inte sett skymten av min fluga.

Så man kan säga att jag och flugan har separerat.

Ok, kan lika gäran fortsätta på husdjurstemat. Fick ett mail idag med titeln:
Why Dogs Bite People!
Se och lär,, true true :)














2 comments:

couch-kitten said...

Ha ha, gillar yodahunden bäst, ingen av dem ser särskilt nöjda ut dock, förnedring!

NasrafRekcos said...

He he ja men den knepiga ekorrhunden i början och slutet ser så jävla töntig ut med en blå gloria och en trollstav.
Vore kul om dom hade armarna ut åt sidorna och sprang runt och såg ut som galna trollkarlar / jedidvärgar.