Thursday, May 11, 2006

smooootchies

http://www.recipegoldmine.com/bevsmoothie/smoothie.html

Ettans recept på goda saker som kan göra att man mår prima i sommar & blir fet på köpet om dom missbrukas.

Fick reda på att te till exempel var dåligt för magen. Magen sköter sig nu, den höll på att spåra ur men nja,, jag försöker vara mer hyvens mot den.
VAFAN HAR JAG INTE SEMESTER NU FÖR!?!?!
Jag vill ha friår nu!
Ge hit ett friår!
Ge mig ditt friår nu!

Var på fölsedaskalas i helgen det var kul. Ute i solna och träffade flera gammla ostar jag inte sett på länge,, ända upp till 3 år. Försökte lära Postis-Vaktis att se förvånad ut på kort, och vad som är fördelen med det.

Tror det gick fram. Sen traskade vi till en lokal pub med karaoke.


Eftersom jag inte ville smäda orginalartisterna för mycket gick jag loss på Dag Vag & Tore Skogmans Pop pop i pop top. Gick hyfsat förutom nån brygga där jag poppopitoppoppade loss och kom av mig och höll käft och missade ögonblicket då sången skulle komma eg, men det löste sig.
Frisco och Postis-Vaktis sjunger något av Bowie

Sen var det efterfest med min förra landlordhans lillebrolla (i vitt) och hans polare. En hyfsat lyxig dam som gick förbi på gatan (med en snubbe som verkade överflödig för henne och antagligen ett ragg eller en brorsa för dom såg inte ut att komma från samma planet) försökte hänga på.
Tyvärr blev hon skitsur när jag nekade henne inträde trots att hon blivit "INVITERAD" av någon lodarkompis till lillbrollan antagligen, alternativt landlorden själv.
Hon blev mycket förgrymmad och väste att det här skulle hon minnsan aldrig glömma för hon bodde faktiskt på samma gata...
Mmmmm kay.. (fattade inte kopplingen vi känner inte varandra, fan för att jag inte får komma på din efterfest för jag bor på samma gata kopplingen)
Så fanns några musik personligheter (basistfigurinna + sångfigur) som spelade i ett band ( http://www.myspace.com/disciplin går att lyssna på ngra låtar) som låter en del joy division. Tyvärr var jag tvungen att haka upp mig på det och tjata om det ett bra tag.
Det var lördagen.

Fredagen... då kom landlorden som va' på besök pga han tar körkort och drack folköl. Han var klar med körkortsdelen för helgen och kom över med folköl.

Så var det onsdagen (jag backar i tiden om ngn undrar) då var det laserbra väder och jag och en kollega slutade specialtidigt frn kneget. Stack och shoppade skor (finns redan bild på dom) och en bok Neil Gamans - Anansi Boys.

Sen hamnade vi helt otippat på Medis där vi tog 4 öl och hamnade på ngnsorts efteröl med påföljande svindyr tequila som smakade...... lyxigt gott. Så det gick att smutta på den.

AAAhhhh !!!!! shit vilka grejer! Silverspandexsövlar och filsingar! huga.
Men fan en sån kanindäkt skulle man ha.

http://www.spandexwear.com/

No comments: