Wednesday, March 29, 2006

VÅÅÅÅR och lite trött men det går


Vår helvetet är här 100 dagar försent men ändå. Tre veckor försent iaf.

Köpte Musiktidningen Uncut Bara för The Flaming Lips sångaren Wayne Coyne var på omslaget och The Flaming Lips är så sjukt sköna lirare. Såg en film om dom på filmfestivalen. Bra skit rigtigt bra pepp. Iaf så fick man också med en cd med ny bra musik som släpps 2006 (Morrissey, The Flaming Lips, Mudhonney, Nick Cave och en massa annat som jag inte hade koll på och hela skivan är faktiskt bra. Men speciellt nu när jag gått och lyssnat på den lite dom senaste dagarna (Lyckades vanda mina lurar men nu har jag hittat nya) och därför har jag blivit jävligt nöjd över ny bra musik och VÅR! Speciellt en låt är sjukt kunglig "Spirit" med låten "My friend" TJO! Sköna lågmält mullriga malande gitarrer i melankolisk dur. Sen efter halva låten blir det galen körsång och Basen tar över och det går käpprätt åt helvete på ett bra sätt.
Jag vill bli en hippie i en lövskog full av vitsippor (mest för att jag en gång var sjukt bakis,,, eller full faktiskt på väg hem frn Roskillde festivalen, och då stannade vi till utanför Louisiana där det fanns en lövskog och marken var täkt av vitsippor och jag hade två öl som jag knäppte i solen. Oj så vackert det var. Det var bättre förr :P Men det osar gott med våren på lut och en bra låt.
Ha hittade bilder frn en backup skiva.

Hmmm he he några timmar senare var vi i Sverige och hade åkt någon timme och skulle äta mat på ngn vägkrog. En av dom på bilden hade legat med en tjej som såg ut som Dregen och skrek RAAAAA RAAAA RAAAA ROOOOCKnROOOOL för det gör han. Iaf så hade hon en svart fjäderboa och morgonen efter satt jag och gafflade med några polare som hade tälten bredvid det tältet som varit något sexpalats under natten (jag fick sova i bilen för jag bodde i sexpalatset egentligen) Men på morgonen var det så förbannat varmt i bilen så jag köpte frulle och gick till vår tält plats och efter ett tag dyker min fortfarande fulla men gansska nöjda polare ut huvet och det flyger ut svarta fjädrar ur tältet och han råmar på bakis vis VAFAN ÄR DET NÅGON SOM HAR MÖRDAT EN KRÅKA! (tjejens fjäderboa hade farit illa). HURSOMHELST! På vägkrogen i sverige sitter jag och trackar polaren för att han har legat med Dregen. Och han skäms som en hund så jag fortsätter ju... ja det gör jag för det är kul. Strax efteråt berättar han varför. Dregen (riktiga Dregen) hade suttit precis bakom mig och käkat, men han blev klar precis när jag började dra upp tjejdregen så han kan ha hört men det är inte säkert...

Ja det var det nu ska jag sova igen.

No comments: