Saturday, July 14, 2007

pheew! pheew!

Va' ut och skulle ta några efterjobbetöl igår, men blev ca 4 timmar sen så dom andra var redan igång. Hmmm.... iaf jag tycker inte jag drack speciellt mycket alls,, måste ha ätit dåligt för jag räknar till 4-5 öl och 2-3 shots. Men det gick åt pipsvängen. 2 öl på Mest, 3 öl på Snaps. 1 öl på Kvarnen + 1 gammeldansk. 1 öl på Bröderna Olsson + 1 blaskig wiskey. Ok det blev 7 öl och två shots. Men sen blev det svart.
När jag får tillbaka minnet sitter jag under en balkong kl 06:00 på morgonen. Utrymmet under balkonen är kanske 1,5 meter högt. Insikten är för korkad för att ta i tu med, så jag somnar om sittandes mot väggen i ca 15 min. Sen kravlar jag ut och försöker förstå min omgivning, det går dåligt så jag krypper tillbaka in under balkongen som har blivit ngn sorts basecamp.
Här sitter jag och basecampar med mitt godishalsband :P
Sen ringer jag viskandes upp en polare och undrar om han kan lista ut vart jag är. Det kan han inte men till slut vågar jag mig ut igen med polaren som moraliskt stöd i luren och snabbt listar jag ut att jag bara är en femton minuterspromenad hemmifrån. medans jag spatserar hemmåt kommer jag på att jag saknar en väska med en massa viktiga saker i som passerkort, glasögon & cyckelnycklar mm. Och jag har ingen hatt på mig som jag hade kvällen innan.

Några samtal och timmar senare ringer en polare upp och berättar att väskan finns på brorsans krog. En gigantisk ångestbomb desarmeras. Nu saknar jag bara hatten men den kan jag köpa en ny. Ah... vid hämtandet av väskan stog en inte allt för imponerad dam i kassan och påpekade att jag var skyldig en shot. Duh! Så det var bara att hosta upp med lite slantar.

Sen försökte jag hitta tillbaka till mitt basecamp,,, men fan alltså vad det gick dåligt. Jag vet på ett ungefär vart det var men måste nog spatsera där i krokarna ruskigt tidigt på morgonen innan folk är ute och snurrar för mycket.

Nä nu måste jag vila lite till, idag har jag haft en bakisdag av episka mått.

2 comments:

Belle said...

Hehe. Vad dricker du för nåt egentligen? För så där full blir man ju inte på några öl. Och jag är ändå gudinnan av bakisness.

NasrafRekcos said...

Tjaaaaa... 7 öl och 3 gammeldansk och 1 wiskey blev det den kvällen. Men jag hade sovit illa ngra dygn innan och ätit väldigt lite den dagen. Något jag kom på dagen efter men då var det ju för sent. :P
Om du är gudinna, kan du få det att försvinna då också? Eller förvaltar du bara en konstant kännsla av att vara bakis? Med special skillz som vinglig gång, dålig andedräkt, spontana fontänspyor och kan få rum att snurra? Taskigt om man begåvades med det som special skills.