Monday, April 06, 2009

Skrot del 1

Jag köper skrot på löpande band, inte bara skrot, och jag tycker inte heller att det är skrot när jag köper det men så kan jag få ett infall där jag inte längre är lika övertygad om att det är bra köp.

Bakgrunden till mitt nya skrotintresse är
1. Jag har tänkt bygga ett nytt datorchassi i någon sorts Steam punk-stil.
2. Jag gillar designen kring sekelskiftet fram till slutet av WW2. (Jag vet att det är flera, men dom var trevliga och det fanns en annan kvalitet på saker. Rejäla metallapparater med riktiga skruvar, rör, kranar & mätare mm.)
3. På grund av Spotify och musik jag hittat där, är jag nu också tvungen att bygga en modern grammofon.

Roligast jusst nu är: Spotify-playlist

Som även låter bra i dåliga högtalare.

För er som saknar programmet kan jag skicka på en vanlig tub.

Boswell Sisters
Crazy People


Och

The Boswell Sisters
Coffee In The Morning And Kisses In The Night


Och

The Boswell Sisters
Louisiana Hayride


Tillsvidare har det gjort att jag köpt på mig en del gjutjärn, koppar och mässingsgrejer. som även gick att se i inlägget innan. Jag ska skissa fram min ide så får vi se var det landar.
Lite bilder på mer skrot tills dess.
Chassiluckor till nya datorlådan...

Delar till en professor Baltazar apparat som löser alla problem omedlbart.En rätt sjysst klocka bara så där rakt av...
Ett tag tänkte jag att om dom här sitter som någon sorts dekorativa kyl eller ångrör på chassit så kanske det ser flummigt ut... tänker nog så fortfarande.Ska ha 3 lampor i taket, tänkte testa den här ihop med några mojänger i mässing och porslin som passar till skärmen.
En sjukt bra sak att ha vartsomhelst. (Är ngt gammalt mätinstrument)
Till Baltazarapparaten om man ska värma glögg över gasspisen som fortfarande inte har dykt upp efter att jag fått ok på att returnera den gamla (nya) hällen, som fick underkännt pga den satt för nära väggarna.
Baltazar flarra. (har även köpt på mig ca 100 provrör så jag kan ha glöggshottarkalas... eller nåt)

No comments: