Sunday, November 04, 2007

Hacka lök

Idag har jag hackat lök och belönat mig själv med tackos.


Belönat mig själv pga,,,
copy pastar:

Har suttit och önskat att jag var heroinist istället för farsans datareparatör i kväll.

(igårkväll)
Hans burk krashade om jag så bara glodde på den Så jag trodde det var HDD:n.
Tömde en av mina HDD:s och formaterade.

Så satte jag igång att installera XP för jag trodde att det var Bruno konti och att det skulle gå att installera.

Icke! 7000000000000000000000000000000000000000000 felmeddelanden i uppstarterna.
Bytte minnen, samma sak
Bytte IDE sladd, samma sak
Ändrade inställningar i bios, samma sak
Bytte cd/dvd lirare, samma sak
Ändrade inställningar i bios, samma sak
Bytte cd/dvd lirare, samma sak
Bytte minnen 2 ggr till samma sak
Bytte cd/dvd lirare, samma sak,,, Nej det funkar,,, eller, jo.

Och där imellan kollade jag att sladdarna satt i ordentligt 700 gånger
DET VAR INTE ROLIGT!

Jag var irriterad långt efter, men glad att det fungerade och när win XP installationen gick igång var det som om man haft förstoppning i 3 veckor och plötsligt får diaré.

Det är en vidrig liknelse kanske, men om man befann sig i det förstoppningsläget tror jag att man skulle se på diaré som likvärdig en miljonvinst på lotto och mycket vackert.

Var antingen cd/dvd eller ngn sladd men vafan jag hade tagit ut dom för det finns en cd lirare och en dvd lirare i burken frn början, så jag testade först ena, sen andra, sen första, sen andra sen bytte jag sladd gjorde om proceduren. Sen sneade jag och slet ut en dvd lirare från min burk och allt flöt på fint.

Pretty stuf eller strange.

Därför gav jag mig tackos i kväll. Medans jag hackade löken kom jag på att jag fått mina RAF glajor

Förra helgen köpte jag upp mig på lite mer gammla möbler :D

Ett skrivbord och två skit tuffa stolar, enl mig på gränsen bara till medelhavskrimskrams.

(medelhavskrimskrams är medelhavsländerna som såg sin storhetstid för flera hundra år sedan och nu mest levererar konstiga sockerprodukter och souvernirer till turister, i form av kalkiga tangotanter i så många olika sorters spets, siden, plych och guld att vilken bling-bling-flipp-floppy hip hop artist skulle kunna bli avundsjuk. Sen kanske dom har en och annan prålig designer som gör fula stureplanskläder) Nu har jag kommit av mig.

Ja jag försvarade mina stolar som var på gränsen till spanska.
Dom måste kläs om bara, iaf på armstöden.
Sen fick jag tag i ett maxat skrivbord med lådhurtsar i mahogny med beslag i mässing.
SJUUUUKT stort är det, man blir lurad av bilden som var det enda jag settt men trodde att det var att jämföra med andra liknande skrivbord. Men jag sitter nöjd.

Spanien är säkert skit tufft, men jag har bara varit med om elände där, så det är min syn för tillfället som jag lägger fram ovan. ;)

1 comment:

Anonymous said...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.