Tuesday, April 04, 2006

Bra kväll,, fast..

Trött luskade jag mig hem frn kneget och undrade i mitt huvud hur jag skulle orka ta mig till Debaser där det helt garanterat var Flaming Lips kväll med:


Hmmm det var underligt, bilden blev inverterad??
Whatever.

Det var det jag funderade på. Men så kom jag hem till min hemlösa polare som huserat i mitt hem i en vecka och som kommer fortsätta med det tills på torsdag. Det är utmärkt för då kan han sköta underhållet på min burk. Istället för hyra har jag nu fått 2 SATA diskar instalerade och raidade. Sen har det mesta flyttat på sig under dagen. mycket konstigt beteende men han menar att det blir lättare att hitta.... för vem...? frågar jag mig. Ja ja, det blir säkert bra.

Iaf så tog vi en pilsner, nej fel!
I det att han försökte förklara det geniala i den nya ordningen i min dator slog jag på radion för att lätta upp stämmningen lite. Den var inte tung, men bakgrundsljud är oftast mycket bra, alltid. Åh nej fel igen, jag hörde i min mp3 spelarradio att det var P3 pop eller musik journalen på radion. Mycket riktigt, P3 Pop. Det var ett geniprogram, ett av dom bästa som gjorts någonsin.

Måndag 3/4: Shoegazing-special!
Många är det som önskat att få höra
specialprogrammet om shoegazing i repris - så det är just vad ni får göra medan
jag är på semester! Två hela timmar skramliga gitarrmattor. Fokus ligger på
skostirrandets gyllene år 1991-1993, men några av föregångarbanden på åttiotalet
får plats också. Från Jesus & Mary Chain till Cranes, via Ride, Verve, My
Bloody Valentine, Boo Radleys, Pale Saints, Cocteau Twins, Telescopes, Blur...

Dom levererade gitarrmattor utan dess like och nostalgitrippen och den första ölen gick loss med en massa gåshud. Sjukt bra stämmning. Samtidigt ringer jag runt och försöker peppa mina vänner att orka gå ut en måndag. Hela tiden drivs jag av genial musik frn radion. (Roligare när laserbra musik spelas på radion helt otippat (även om man kan lista ut vad som skall komma eller borde komma), än att man själv langar upp en låtlista eller en cd växlare som levererar förväntad musik. I ovissheten blir man så mycket nöjdare när det dyker upp. Sen kommer låtar man "glömt" osv) (viftar med handen) Whatever.

Ja jag knegade med min egen motivation som det inte var ngt fel på men jag hade som lite dålig koll på vart fan kalaset höll hus. Jag var ju utanför debaser i fredags men där vägrade vaktpersonalen ha en aning om Flaming Lips kvällen (som inte var i fredags utan idag,,, men det kanske dom hade kunnat informera om).

Eftersom alla var så jävla hemtama och skulle sova eller nåt annat så sitter jag här,,, fan jag borde gå dit men när jag kommer fram ska dom stänga om en timme och så måste jag gå hem igen. Eftersom jag ska knega tidigt i morrn.

Så jävla osmart planerat skivsläpp kombinerat med bra radiokväll. Tänk om det var lite mer grönt ute, lite varmare, om jag hade semester (alt knegade kväll i morrn). Jag lyckades aldrig övertyga mig själv om att det vore smart att glida ut själv. Och den där inneboende ölsnyltaren är folkskygg som få. En jävla apa är vad han är, en grobian. Ett annat ego skyllde ifrån sig med att han sett Shout out louds på debaser en gång redan. Jag då! blah!

Jag är väl pigg i morrn istället.

Bah vetefan vad som hände där tog väl två timmar och inte helt otippat hade jag kunnat gått ut, äh!

No comments: