Thursday, April 27, 2006

Auktion, växter & film


Va på auktion förra helgen och ropade in en kartong med gammla fotoramar,


på köpet fick jag en höganäskruka och en annan kruka och köpte blomsters att stoppa ner i krukorna..

Iaf så blåste jag mig själv på ett skepp. Ett modellskepp som i Tin Tin och Rackham den Rödes skatt tex. Iaf gick skutan för 400. En spottstyver för ett sånt skepp. Helt sanslöst att jag inte fortsatte. Iaf i helgen skulle det finnas fler modellbåtar på auktionen... och det gjorde det. MEN det var 2 skitfula fiskebåtar och någonsorts handelssegelbåt. Äh. fan vet jag helt värdo iaf. men så ropade jag in,,, undrar om jag redan skrivit det här tror inte det... iaf så fick jag nu med mig en kinesik ,,, jo det har jag nog fan... måste undersöka.
Nej tydligen inte.
Dåså jag fick med mig en kinesik burk och ett askfat.

Stor vas /urnan,, prylen hade jag innan frn ngn födelsedag. Men dom ser bra ut ihop och jag är nöjd. 175 spänn kostade dom två små svarta pjäserna. Jag inbillar mig att det är billigt.


Sen en tokig snapsbricka eller likörbricka,,,

hmmm sen köpte jag en till blomma och en kruka fast det i butik.
Ja pga krukorna frn förra helgen köpte jag på mig blomsters för ca 6-700 enkronor. Det är eget rekord alla kategorier vad gäller blomköp. Jag har en ide om att skapa någon sorts växtusliknande miljö med en massa växter så att jag inte skall få spel under årstider då hela landet ligger under 15 meter tjäle.

Olivträdet

Passionsfruktsväxten på en död gren av trollhassel tror jag.

Pillerfikusen (udda namn)

Den skogsstora fikusen

Finns några till men dom måste jag trycka ner i krukor så dom blir representabla.


Och Nisse den jäveln! han har dragit till Mora på ett friår. Det är ju helt mindblowing. Ledig i ett år.
Inte bidrag eller arbetslös eller sommarlov i 2,5 mån utan ett helt år. Så sjukt.

Och vad ska han göra med det året?
Han ska snickra på ett hus han köpt. Oj oj oj.
Han kunde ha dragit till vilken söderhavsö som helst och typ tjänat pengar på att ha semester.
Jag gnisslar tänder av avundsjuka. Men det är han värd. Synd att jag inte sökte det bara... Hm,,, undrar om det är för sent.

Varför hänger jag på auktioner? För att jag gillar 20-40 tal och rör och kranar små mätare och mer rör och kranar. Det skall vara mässing eller koppar rör.... eller det är jag inne på jusst nu,, sen skall det vara snygga möbler. Ungefär skulle det kunna vara som i en Japansk lyx u-båt från 30-talet om dom hade funnits.

Men det är en bit kvar tills jag kommer dit. tex slängde jag iväg en del av lönen i går natt på film. Hmm.. bra film men det blev lite väl många. Några vet jag inte ens vad det är men dom verkade kul eller nå't.










No comments: