Thursday, November 24, 2005

Ha ha!

Jag börjar fatta hur det går till här. Jag fångade en magisk dvärg som kan spela musik och tryckte in honom under den här sidan. Så om han inte har börjat lira ännu borde du sparka till skärmen riktigt hårt så grisen vaknar. Han skall bara hänga här några dagar tror jag sedan kastar jag ut honom.

Mhm då kom jag på en grej.

En skröna tänker du,,, fan vet jag, tänker jag.
Min kära kollega frkn A har en polarinna som har en son och när sonen var i krokarna av 4-5 år hade han lärt sig räkna till 19 (jag vet inte om det var 19 men vi säger det). Så lillkillen tyckte det var roligt att räkna saker och gjorde det titt som tätt. En dag åkte Mamman och lillkillen buss. Lillkillen bettedde sig som barn i den åldern gör, dom kan inte sitta still och måste dampaktigt peta, peka coh tjoa. Så han pekade på alla i bussen och räknade högt. Sen vände han sig till mamman och sa det är 17 personer på bussen och en bäver. Mamman fnissar och frågar vart han har sett en bäver. Där säger lillkillen och pekar ut en dvärg.
Mamman får en fantastisk skamsköljning och försöker få sonen att förstå att det inte var en bäver und so weiter und so weiter...
bÄVeR eller dVÄRg, svårt att hålla reda på. Det stavas NÄSTAN likadant, låter mycket lika iaf.

Dom är små och bits tills det knakar.

3 comments:

Belle said...

Lovely, helt enkelt lovely!

Hum, har hört den bäverstoryn förut. Fast inte av dig heller?

NasrafRekcos said...

Nej har du? Sodomi! Det betyder ju att Frkn A är en lögnerska!

Måste fronta henne med denna nya info jag har och kräva namn och personnummer på Mamman och lillkillen. Jag skall personligen titta närmare på det här.

NasrafRekcos said...

Jag saxar rakt av "Vem åkte buss med bävern?! JAHAAAA..Jo min vän Helena hörde det från en skolkamrat.... och det var hans kompis barn som sagt det med bävern..... Så det låter skrön-likt...." jag trodde ju på det här.