Thursday, November 24, 2005

Ett jävla jobb att ha semester

Det är ett förbannat lyxproblem men nu är det så, och då vet jag det.
På kvällarna har jag oftast haft två filmer att glo på nu är det bara några dagar kvar varav fredagen en film och på lördag har jag fyra filmer och på söndag en film.


Skönt lökigt att vara ledig hela dagarna och glo på film på kvällarna.
Jo så är det ju, men samtidigt får jag för mig att jag skall göra en del trick dagtid, men eftersom jag oftast kommer hem efter en frisk promenad så har jag knappast lust att gå och knoppa. Sitta framför burken är inte heller så kreativt. Fast det är enklast. Skitenkelt. Mhm,, så kan jag bli helt go' i hela huve't av film så jag sitter och bara är go' framför datorn i flera timmar.


I två dagar har jag lyssnat nästan uteslutande på en liiiiiiten musik loop fårn Happy hour av Felix da housecat (+miss kitten). Den är inte helt värdelös men ganska bra, fast inte så bra fast den mosar på bra. Men eftersom det är kanske en 10 sekunders loop som går om och om och om igen så försvinner kännslan av tid. Man duttar med lite muppiga grejer och sen är klockan 08:00. I förrgår nej igår nej i förrgår tänkte jag åka till västerås och hälsa på mina päron, gaffla lite med dom, byta till vinterdäck, välja ut ett tyg som en stor soffdyna skall ha och som skall lämnas in till en sömmerska, köra till stok och plocka upp en annan soffa, och sen gå på bio. Men eftersom jag helt hade skitit i att sova kom jag på att jag aldrig skulle få med mig bilen.

Antagligen hade jag åkt hem till mina päron och gafflat lite kanske bytt däck och sedan somnat på soffan och tagit tåget tillbaka till stok. Förmodligen hade jag hoppat över att byta däck, och skjutit upp det till en annan gång. Ovärt att åka tur och retur bara för att sova lite obekvämt på en soffa.

Hm och min kollega som jag har lurat med på filmfestivalen vill gärna analysera filmen hit och dit efteråt. Inte riktigt rätt. Lite ok. Fast,,, nja jag tycker nog det är trevligast att sakta valsa ut ur biosalongen lite smått körd,,, om nu filmen lyckats få mig att känna mig körd.
Idag försov jag mig till första filmen som började 16:00. Äh skitsamma. Sen har jag jusst kommit hem frn
Thumbsuckers som är en skön film om...

IMDB: "Plot Outline: Justin throws himself and everyone around him into chaos when he attempts to break free from his addiction to his thumb."


JA JUSSTJA! så var det några låtar av Elliot Smith. Stort! Jag sa det nyss säger det igen, bra rolig film. Inte rolig som i komedi utan rolig som i att tonnåring känner sig ufo och är ufo och gör ufo saker blipp blipp blopp.
Over and out fzzzthsch

No comments: