Friday, May 04, 2007

Snabbt som fanken

Startade valborg efter jobbet med fikning och mat som gick över till ngra öl och 30 års kalas som löpte amok på bröderna olsson och ngn biljardhall för att till slut glida över till en hattefterfest.

Vi gör en pappershatt som sitterihop så det blir en siamesisk mumiehatt...Ja, nästan bra...Vänta lite ska jag bara dra på ngra varv till..korkat papper och strula...nuså :D Så jävla snopen han blevoch fick kalkigt vitt vin i ögat Sen försökte jag bli kompis igenbara för att kunna göra ett nytt party trick. Det här var ruskigt sent och så brukar det inte gå till men mitt offer brukar ha dampigt mycket energi och matta ut mig och här såg jag min chans att göra lite trix tillbaka när vi var lite sliriga och damp och maktbalansen satts ur spel. [ Ser för övrigt värre ut än vad det är hrrhmm hm,, han blir bjuppad på pizza dagen efter ]

Dagen efter och med några efterfestare som sovit över stack vi till medis för att möta upp med några som skulle gå i förstamajtåget. Hamnade alltså med ett lass revolutionära kommunister som skanderade "Stoppa kriget" Jag undrade vilket krig, men ingen av de jag kännde visste riktigt, men vi trodde dom menade Irak. Sen var det "Krossa USA och Imperealismen X ngra ggr följt av Krossa Sverige och Imperealismen" Jag var för bakis för att ifrågasätta det och gled med min piggelin och 2 liters ramlösa vidare bakom en gigantisk banderoll jag inte vet vad det stog på, jag slapp iaf se för mycket av omgivningen som rörde sig och det var befriande. Sen kom "Svenska vapen dödar (kanske mördar) barn i Irak och Afganistan" Men det roligaste och mest förvånande var när vi gick förbi slottet, någon ylar "Vart ska vi bo" och dom flesta pekar på slottet och tjoar "DÄR SKA VI BO.... Okupera slottets 800 rum" Sen kom vi till kungsan där det stog glada demonstranter blandat med mindre nöjda meningsmotståndare och Aliansväljare. Nu kanske det inte var så men det såg ut så iaf. Eftersom området kring kungsan var proppat med folk och jag höll på att svimma pga mer kalas än sömn och brist på mat så knallade vi tillbaka till söder och vips så var jag inte alls sugen på mat. Så jag styrde hemmåt men fiskade upp pizzor till slut till en polare som hade däckat svårt, usch nu är jag trött ... ja sen glodde vi på film och åt pizza. När man mår som farsans kajak som legat på botten av en sjö i 20 år, och får en pizza och film så blir allt så himla fint och bra. Man äter upp halva och är nöjd över det men OCKSÅ nöjd över att det finns mer och att allt är lugnt och skönt och samtidigt som man glor vidare och däckar till en sväng, vaknar och skär loss lite mer pizza. Larvigt nöjd är jag i sådana situationer.



Jusst fick den här länken, vilka jävla sockerbagare

http://expressen.se/nyheter/1.661108

No comments: