Thursday, June 22, 2006

Natttävling och anställning

Igårkväll ringde jag till det där ufo programmet Nattöppet som går på fyran.
En tejej frågar tex vad är.. nu kan jag inte komma på ngt. Men Igår natt frågade dom efter vad finns i skogen? 9 bokstäver skulle det vara. Klurigt tänkte jag och ville komma på det för då kunde jag vinna 25000:- oftast är det enklare saker som vad är det många är i fotbolls vm och som foppa är så får man bokstäverna SYTKTKENUG och ska ordna om dom till SKYTTEKUNG. Men nu var det 9 tomma rutor och finns i skogen? kantarell! tänkte jag och ringde in. Sen dök det upp ett N i mitten och jag tänkte björngryt (idag har jag snackat om det och med polare och björnar har inte gryt, det har grävlingar eller rävar, whatever.. jag kom fram och fick vara med. Och det var fel. men björn var rätt. 10000:- hade jag kunnat vinna om jag sagt björnstam istället. ja ja. suck.

Så idag har jag fixat glasögonen som jag satte mig på i april, dom har varit lite vinda och skeva sedan dess. Sen beställde jag solglasögon. 495:- gör ett par glasögon med styrka är ju prima pris.

Jaha,,, sen fortsatte han med spenderarbrallorna och köpte jusst ett par byxor. Sen när jag kom hem så hade jag ett halvårs hyra att pröjsa. (Eg betalar jag kvartalsvis, men snubben som delar ut lapparna glömde mig förra kvartalet och jag skulle få en ny,, men den kom först nu. Tur att jag har sparat slantar).

No comments: