Saturday, June 03, 2006

Destroy everything you touch

Ok då var det firmafest i förrgår då orkade jag inte berätta om det för jag var lite trött.

Samma dag får jag mail om att chefen vill ha möte ang sena ankomster.
Skit bra start tänker jag på kalasdagen.
Men det gick bra, jag nojjade inte ner mig i det.

Slutade vid 14 och studsade hem och knoppade i två timmar. Ca en timme för mycket och jag fick dusha och ha klädångest i 15 min, vilket resulterade i att jag drog på mig en svart manchesterkostym en cardigan och en svart slips + fez.
Inte så koboysaraktigt men första iden var att jag även skulle ha en svart koboysarhatt, men den lånade jag ut


och tog extra fezen själv.
Cycklade som ett skollat troll genom stan och hoppade på båten där ryktet gick om att det var två öl var så snabbt han jag ta två öl och en till och var nöjd, men så han jag med en öl till, för det tog över en timme att åka båt. (vanligtvis brukar man få ca 2 öl sedan ngt till maten och 2-3 drink/ öl biljetter. Men nu visade det sig senare att det var öppen bar) Sa jag att det var cowboy tema på kalaset? Tror inte det. Det var det och cowboys suger, är däför nöjd med att jag såg ut som Thure Sventons matt förare eller Ole lund Kirkegaards Hoddja. Positivt var ju att det var ngn sorts hattfest iaf.
Väl vramme fick vi frozen Marguerithas och en sån mekanisk tjur som man kan rida på fanns att krossa kulorna mot som kille. det gjode jag 4 ggr antagligen eftersom han som styrde skiten fulade sig hårt för jag hade fez så jag flög av 3 gånger i bara farten eftersom den satte igång och studsa innan jag hunnit upp på skiten. well jag hann upp men i samma ögonblick flög jag av. Sen fick jag en resa mitt underliv sent skall glömma. Här passar en dikt en av minna vänner skrev på fyllan.

Livets under
under livet
Underlivet

Sen gick vi in i ett totalmaxat gammalt tegelhus med en scen där det tyvärr stog REDNECKS på backroppen. Jag befarade det värsta och hade rätt. Iaf först en masdsa kobojsarmat och amerikanska flaggor. På fyllan kom vi på att Jihad antagligen är modren till Yiiiihaaaaaa (d)
Så vi satte igång att elda amerikanska coctaillfaggor och skrika Yiiiiiiiiiihaaaaaa d!!!!
Sen dök dom upp som jag nämnde tidigare och jag kom på en tecknad stripp med en naken ostjonglerare och en snubbe med en låda full med bajs. Dom hade varit JÄTTEMÅNGAGÅNGER BÄTTRE än vad som bjöds och förmodligen kostat 1% av vad det befintliga bandet kostade. Men nu var det som det var och jag och många med mig festade utanför lokalerna.
Tyvärr kom jag in lagom till att få bevittna när ca 70% av företaget hjular och tjoar cotton eye Joe. En psykotsik syn jag inte önskar någon. Men jag kom in i sista versen och slapp nästan allt.
Men det kan det vara värt, för väl framme i baren frågade jag efter den bästa groggen och fick en mycket bra grogg.

Groggblanderskan.



Apan med den bästa groggen och den nästbästa groggen.
There can be only one.


Under kalasets gång försökte jag ordna en turkisk fest, så fezen fräser runt.

Lena med fez

Salle med fez

Cherister med fez

Frida m fez

Mayday med fez

Eddan m fez

Rolle med fez

Teknikchef med fez

Turd Ferguson!


Ok kalaset fortskrider och folk börjar hångla loss. Firmafest är precis det man har fördomar om att det är. Jag kan tyvärr inte gå in på det närmare.

Ok... vi tog en buss hem en sjysst tekniker kukar ur och lessnar på en helt sjukt trevlig kvinnlig medarbetare. Han menar att hon brukar vara nedlåtande och nu jävlar skll hon få veta hut. men innan hon hinner märka av hans snefylla flyter hon iväg i en taxi. så vi ska till ngn pub vid gamla stan. men det är onsdag och stängt så det sket sig. Snefyllan hakar på en chef somär på väg hem och ser på oss som tänkt gå vidare med vädjande ögon att vi skall hämta tillbaka snefyllan men vi låter dom vara vi går förbi Marie Levau eller hur det stavas. på vägen droppar folk av och till slut är det jag och brellan kvar. Brellan slocknar på sioffan efter en kebab och jag glor på saturday night live med Turd Ferguson.

Sen knallar jag uppp och publicerar mina bilder frn kvällen.

Jaha!!!! Dagen efter vid samma tid när jag e seg och ska sova fär jag känn på mitt livs 3:e skit odjur en fästing. han/hon har jusst hittat en plats ovanför min strumpa och ser ut som om jag fått ett papercut med en lös skorpa tills jag pillar på aset och den sprattlar. usch!

Nyss var han på kvarnen med redan fulla vänner. Suger att jobba kväll. Men det var kul så all good.

No comments: