Saturday, September 22, 2007

Frustration

För en vecka sedan satt vi (ngra kollegor) i gång en viktminskningstävling. På tre MÅNADER (stog veckor tidigare) skall vi se vem som lyckas bäst. Varje person lägger 500 i potten och om man lyckas gå ner 6% av sin vikt så får man tillbaka 300 kr.
Jag freestylar ngn sorts alternativ atkinsvariant. Och det går väl ok.
Svullade till ordentligt dagen innan invägningen, gick inte på toaletten, och åt enormt mycket och drack ännumer. Så på en vecka har jag tappat 2-4 kilo. Min våg är snyggare än pålitlig.
Stog och fluktade på några fula framtidsvågar men beslöt mig till slut åka till pajasbutiken och köpa en ... snyggare våg. Den ger i alla fall en indikation om var jag är på väg.

Så nu fredag kväll sitter jag och utubar bra gammal rolig musik.
Musiken gör att jag vill dricka öl och äta snarr, gå ut och dricka öl och grogg och vin.
Men MUPPdieten gör att det är omöjligt, jag har nyligen insett att den här skitdieten kommer pågå genom filmfestivalen. HELT förkastligt.
Filmfestival utan snarr, utan en massa god mat mellan filmerna och en öl här och där gör ju att den total kontinentala stämmningen försvinner. AAAAAAARRRGHH!

Om ngn har ngt bra tips på hur man går ner i vikt på ett bra sätt så sjung ut!

Här är det jag har hittat på tuben i kväll iaf

Cranes - Beautiful Friend

Cranes - Shining Road

Cranes - Starblood

Cranes - Inescapable

The Arcade Fire - Rebellion (Lies)

CURVE (Horror Head)

CURVE - Fait Accompli

Curve - Clipped

Lush - Superblast

Lush - Hypocrite

Lush 500 (Shake Baby Shake)


enuff. Starblood med Cranes sparkar röv hur som helst.

No comments: